• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: På spåret, del 3 2011/14

Pabellon Aragon heter helt riktigt byggnaden i mitt inlägg, nr 9861 och den byggdes även helt riktigt för Expo 2008.
Min ursprungliga fråga handlade om var vi hittade de skapelser som jag hade fotat.
Nåväl, strunt i det! Expo 2008 hölls i staden Zaragoza i Aragonien d.v.s. i den nordöstra delen av Spanien.
Var så god och kör vidare, Eila & Pentti! :)
Trevlig Helg!
//Kjell

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Kör ett snabbt och enkelt spår för att tråden inte skall stå stilla. Vad är detta en del av?
IMG_1132.jpg

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ursäkta dröjsmålet, Julian! Har varit på resande for sedan lunch i dag.
Helt riktigt är det Tempelplatsens kyrka i Helsingfors.
Var så god och kör vidare!
//Kjell

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

I ärlighetens namn måste jag erkänna att t.o.m. en sådan svår bild som en stenvägg går att hitta med Google. Bara det faktum gör att i.a.f. jag, blir fascinerat av Googles bildsökning. Fast det blir svårare om bilden aldrig har funnits på internet tidigare.
Jag tänker dock inte göra det svårare, bara för det, med nästa bild!
På vilken fin strand befinner vi oss nu? (fast det blåste en del just den dagen).
hbk36.JPG
Julian

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ja, ja så kan man tydligen också göra! Har än så länge sökt i "hårddisken" mellan öronen för att hålla i gång minnet, men om det tryter så... Nej, vete tusan!? :)
Känner dock inte igen denna strand.
//Kjell

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Inget dåligt skott! Där var vi utan husbil för femton år sedan. Fin strand men skottet gick över. Stranden på bilden besökte vi med husbil och inte är det i Albanien/Grekland, nejdå den ligger långt i väster.
Julian

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Ja, ja så kan man tydligen också göra! Har än så länge sökt i "hårddisken" mellan öronen för att hålla i gång minnet, men om det tryter så... Nej, vete tusan!? :)
Hoppas och tror att du förstår mig rätt Kjell! Det är just det som jag tycker är så kul med den här tråden! När jag inte hittar mellan öronen, tar jag andra medel till hjälp men svarar självklart inte här om jag inte har varit på den aktuella platsen själv (kyrkomuren var ett udda undantag!). På så viss kan man delta mycket i tråden utan att märkas, även det kan vara berikande!:) VH, Julian

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Stranden finns med i HBK husbilsplatslista, fast under ett annat namn än strandens riktiga namn!
Julian

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Jag fick googla lite på Playa de la Higuerica som ligger vid Aguilas.
Google Bilder, visar en strand som är ganska snarlik, så skottet var väldigt bra men vred sig utanför vänster stolpe (antar att du sköt från Orust!). Sikta mera åt höger och ge skottet mycket skruv åt höger!
:)Julian

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Min magkänsla säger att det kan handla om de Skotska högländerna, men magen kan dock känna helt galet! Chansar hejvilt på Gairloch!:)
//Kjell

Toppen