• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jag har sett ett sådant torn för 50 år sedan eller så i..... Wien, Grinzing, tror jag.

Jappe

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Nej Tommy, det är inte ett TV-torn utan Petrintornet som är ett utsiktstorn. Staden som efterfrågades är helt rätt Prag.

För info: Petřínkullen är Prags högsta berg. Petřín är berömt för sina trädgårdar och är alla förälskades favoritplats. Dess dominant är Petříntornet.

Din tur Tommy!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Du har säkert rätt, men jag var där, tror det var 1992, med en Spansk turistdelegation.

Vi bjöds på en stadsrundtur med guide. Kommer ihåg att vi först fick se deras stora stolthet, det nya TV-tornet Zizkov och sedan åkte vi till västra delen av Prag och fick åka upp i Petrintornet, som då presenterades som Prags gamla TV-torn.

Men det var säkert bara för att göra en bra historia, lite bättre.

Något helt annat, men var?

19.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Hmm! Han bor i Gävle...

Stämmer, sedan ett år tillbaka och som gla´pensionär är vi skrivna i Gävle, men Jappe har också rätt, anknytningen till Canarias finns fortsatt och kom tillbaka därifrån så sent som i onsdags.

Men Jappe måste nog preciseras sig lite bättre, det är 7 eller 8 öar, beroende lite på hur man räknar. Sedan finns det ett antal mer eller mindre kända orter på öarna och här var jag skriven till april förra året.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Jag kan väl hjälpa till med ytterligare en bild där vårat favorithotell Don Gregory finns till höger om Los Suecos bild.

IMG_3506.JPG

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

....... och precis bakom Eva, där hon står på Las Burrasstranden i San Agustín, så ser man Isabel Maria som var det jag siktade på när jag tog bilden.

Nästa gång ni är nere så är ni välkomna att hälsa på!

Över från Valbo, till Tommy i Gävle, vi håller spåret inom kommunen! :)

Tommy

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Tack Tommy.
När vi var där nere i februari så frågade jag faktiskt efter dig på Skandinaviska baren men tydligen var du inte där nere då. Det var det svar jag fick.

Nu till en annan ö, vilken?

IMG_0373.jpg

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Här får även barnen sitt lystmäte tillgodosett.

IMG_0514.jpg

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

Jo, jag visste det, har tagit exakt samma bild själv.

Här kommer en ny. Var är den tagen?

Sune

07-07 007.jpg

Toppen