• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Pleier ikke du å krysse elven litt lengre ut på en ferge. Du har jo lagt bynamnet direkte frem i siste bilde og en god pekepinne i bildet før. Selv kjente jeg igjen broen på første bildet, men har ikke bilder lett tilgjengelig så derfor noen tamme forsøk på å hjelpe andre til å finne hvor bildet er tatt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

En gång för många år sedan tog jag jag den färjan över floden.

Någon här ska väl klara av att svara på detta. Pågår någon sorts bojkott av "På spåret" eller vad är det frågan om. Svara nu! Enklare kan det inte bli!

Jappe

F

F.d. 14324

Guest

Nej, ingen bojkott.. men efter ett snabbt beslut att lägga mina bilder på en extern hårddisk blev livet genast mycket krångligt! Datorn blev i och för sig bättre.

Men jag tror mig ha stått stilla på den bron i nån timme i samband med en olycka, ledtrådarna och mina minnesbilder leder mig osökt in på teorin om att bron finns i Hamburg.

Kan det vara Hamburg? :)

F

F.d. 14324

Guest

Okej. :)

Var hittade jag den här korrugerade plåtis-brodern?

1-DSC_0761.JPG

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Ledtråd: Så här såg det ut när vi lämnade stället.

1-DSC_0799.JPG

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

En ledtråd till, utsikten från platsen.

1-DSC_0784.JPG

mvh jocke

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Pylonerna tyder på Stora Bältbron i Danmark och jag tror det är på Jyllandssidan men vad platsen heter.....

Jappe

F

F.d. 14324

Guest

Jag vill påstå att dina teorier är mycket bra Jappe.

Du kanske känner igen den här?

1-DSC_0763.JPG

Det är nog sista bilden från den platsen, sen får det bli en rebus eller nåt. :D

mvh jocke

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jo, jag har varit där och Skorven II har uträttat vissa bestyr där också men jag kommer inte ihåg vad platsen heter. Nyborg ligger i närheten. Jag minns smörrebröden på "Knudshoved" och hennes kolleger innan bron byggdes. Makalösa smörrebröd! Kan man få tag på lika goda smörrebröd fortfarande i Danmark?

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Heisan - ser ut som Jappe ikke vil komme med løsningen, jeg har ikke bilder lett tilgjengelig - men rasteplassen ligger på sørsiden av motorveien og er tilgjengelig i fra begge kjøreretninger.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Heisan själv! Jag jobbar hårt men jag kommer inte närmare än Nyborg! Jag förlorade mig i minnena från smörrebröden ett tag - vansinnigt goda var dom på Bältfärjorna!

Jag har en usel bild från ställplatsen. Men usch hu! Står det en husvagn på ställplatsen!? Och en lastbil!

Livet är inte en camp

Det pyste eller pös, som man säger
och jag är inte en sådan som väjer
för okunskapen eller galenskapen
ej heller för bonjourtristessiteten

Bätter lyss till intressanta kalamiteter
än vardagliga och ordinära trivialiteter
kan det vara så att konnässören
skiljer sig från connaisseuren?

Nyborg ställplatsn.jpg

Jappe

PS. Jag kollade ställplatslistan. Svar: Nyborg.

Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest

Nyborg är korrekt och spåret är ditt igen Jappe. :)

mvh jocke

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack! Det var inte meningen men jag hittade inget bra på TV ikväll :)D) så jag måste ju underhålla mig på något sätt! Var finns denna fyrliknande skapelse?

next.jpg

Toppen