• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Där var det, verkar inte vara många ute o spårar, säkert bråttom med att pyssla om bilen.

Du får köra vidare.

/Leif

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nä, det är nästan bara du och jag som står för ruljangsen just nu. Vi tar en "lätt". Vad lämnar vi här?

kd.jpg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ojj, det er 35 år siden jeg var der, men det var tribunen som sa meg at det kunne være den - orginalutgeven finnes ikke i mange romerske arenaer.

Lenge siden jeg har lagt ut noen gåte så jeg får prøve å være klurig :D

Hva og hvor?
P1010588.JPG
Navn på vatnfall og hvor det ligger.
Beklager at det ligger på siden, opplastningen mister den informasjonen fra kamera - burde ha formatert ner bildet og rotert det - nå er det med full kvalitet.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Dåligt med gissningar.Jag tror det Plitvicka i Kroatien.
A.Borg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Nei, har aldri besøkt landet. dere må langt vekk for denne gåten.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Takk for at du snudde bildet, det burde bli enklere nå.
Kan nevne at en tysk turist omkom ved juletider -fallt over kanten på vatnfallet.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Efter ett visst googlande så fann jag ut att en tysk turist omkom i Australien vid Dangar Falls i julas....... aldrig varit där själv.

Tommy

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja Tommy og bildet er tatt 2 dager etter ulykken, selv bor jeg under 5 mil fra Dangar falls i Dorrigo. Var egentlig fristet til å legge ut bilder fra Never Never rastplassen / stellplatsen inne i Dorrigo nasjonalpark, men fant at den ville være uløselig. Never Never er omlag en mil fra Dangar falls og like ved neste foss i samme elv.

Dorrigo nasjonalpark er rester av de store skogene som var på det gamle superkontinentet som besto av Australia og Antarktis, noen påstår at det er det enda stelle med slik rest - vi har og en liten bit av den skogen på farmen.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Dorrigo National Park, hörde jag talas om när jag var på en bjudresa till Australien. Om det är den som ligger 500 - 600 km nord Sydney? Fick höra samma historia som du nu skriver.

Något helt annat, enkelt.....

Tommy

P7073825.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det stemmer, en forlater Pacific Highway 1 like sør for Coffs Harbour og kjører gjennom Bellingen på The Waterfall Way. Stigningen opp til Dorrigo platået er en del av nasjonalparken som og er med på Unesco listen. Veien fortsetter innover platået til Armidale ved New England Highway.

Ditt bilde tror jeg er i Spania - muligens Malaga.

Toppen