• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Ny bild på en del av den långa strandpromenaden.
Orten ligger granne med en ort till ett hyggligt känt vinmärke.

Bilagor

• p1030227.jpg
    p1030227.jpg
    498,2 KB · Visningar: 4

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Liknar Lago di Como kanske Domaso?

Leif

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Någonting får mig att tro att det är Gardasjön som vi ser. Känt vin därifrån kan vara Bardolino, ort i närheten... gissar på Garda

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

:spinny: Fantastiskt, det var en tanketråd med 3 gissningar och det blev rätt! Skall nog köpa en lott idag.

Något helt annat..... och det är inte Manhattans skyline

Dsc01397.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Las Palmas. (Jag har inte varit där sedan 1958 men med den takten som de smällde upp hotell där då så borde det se ut så här idag.)

Jappe

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Nej det var varken Hong Kong, Las Palmas, St Cruz eller Monte Carlo, utan en populär övervintringsdestination för frusna husbilsägare.

Jyrki kände igen Benidorm och varsego´å´fortsätt.

Speciellt meddelande till Jappe. 1958.... du var bland de första skandinaverna här! Sjöman?

Du är mycket välkommen tillbaka. Las Palmas är faktiskt en riktigt charmig stad i dag och hotellen har blivit mycket färre. 1974 fanns över 40.000 hotellbäddar, idag är det bara ca. 4000 och brist på bäddar.

Tommy

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Tack!

image.jpg

Hade inga bilder på iPhonen, börjar bli kväll dessutom så kvaliten är nog inte den bästa. Tog bilden precis nu.

Var står vi just nu på en ställplats med denna vy och stan precis bakom oss...
(Kan tyvärr inte vända bilden!)
Jyrki

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag trodde först du var här

stf.jpg

men när jag roterat bilden så jag att det var fel. Jag vet inte, kanske Peniscola, men du fick ju bilden vänd i alla fall!

image.jpg

PS. Los Suecos, familjen firade nyår där den gången. Jag har för mig att DC6:an inte klarade hela vägen från Torslanda i Göteborg utan måste mellanlanda i Faro och det kanske är där Anita & Jyrki är nu.

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Tack Jappe!

Fel stad dock, samma land men lång körning mellan. Just nu på väg mot Solkusten från Fabrica- stranden vid Cacela Velha i Vrs /Portugal, inkommen in i Spanien och stannat för helgen i en triangel-stad där bilden togs. Nu blev det mörkt, så flera bilder kan komma först i morgon...

Hälsning

F

F.d. 25023

Guest

Denna flerstadstriangel har med ädlare drycken att göra än de som kommer från Peniscola-trakten

Jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Yep! Sherrytriangelns ena hörna vid Quadalquivir-flodens mynning till Atlanten! En stad med excellent fisk och skaldjur och sherry, speciellt den torra Manzanilla.

Stan har varit Sevilla-aristokratin sommarviste, därav alla de fina gamla sommarvillorna.

Och den fria kommunala ställplatsen har nu kompletterats med tömnings- och vattenmöjlighet.

Din tur!
Jyrki

Toppen