• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Ja, Juan y Janne, nu skall vi se hur jag kan "snurra upp er".

Juan, jag citerar dig; "Embalse betyder vatten uppsamling oftast ifrån en å som man stänger av utloppet för att få en sjö." Stämmer, men i det här fallet skulle jag nog ändra ordet å till en ganska ordentlig flod.

Sen har vi det här med Franco...... Ja, stället har faktiskt fått sitt namn efter ett statsöverhuvud, men inte en General utan en President.

Sen var det invigningen... det här stället färdigställdes och invigdes samtidigt som Franco flög från El Aaiún (heter något annat idag) till Las Palmas och checkade in på Hotel Madrid. ........ länge, länge sedan, året var 1936.

Snurrigt? Ja, det var målet! :)

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Juan, förstår nu att det är skillnad i konstruktionen på "presa" och "embalse". Men är man en teknisk idiot så är man, jag är just en sådan. Bra med Forumet, bildande.:)

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hej!

Ber om ursäkt. Jag åkt ner till Moseldalen och glömde spåret. Lite taskig uppkoppling här.
2012-09-21 20.10.45 small.JPG

Hittade förresten på Jappe som jag slängde in i bilen och som senare var svår att få ut.

Ok ut på spåret igen. Vart är jag nu? Stad räcker.

DSC_0168 small.JPG

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ser inte riktigt vad det står för nummer på markisen, börjar det på 93, ja då är det uppe i Katalonien. Men jag tycker det ser mera ut som 95 och då gissar jag att Moe´slagit upp en filialbar nere i Malaga

Oj ser att Kenth hann före, men det bekräftar nog teorin att Moe´satt upp sina nya bopålar i Andalucia.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hade det hårt i Moseldalen med mycket. Vi blev alldeles utfrusna där )+ 9 grader). Kört hela dagen och hamnat Utanför Lyon på landet +28 grader. Nu kan man ägna sig åt spåret igen.

Kenth. Klart du har rätt. Spåret är ditt.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ja det där kan jag, gick förbi katedralen i princip varje dag, när jag bodde i LAS Palmas gamla stan, under tre år.

Området framför är Plaza St. Ana och bilden troligen tagen från trappan till rådhuset.

Senast ändrad:

lasse q

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
4820
Medlemskap
2025

Var väntat att du skulle känna igen platsen.
Skall ner 3 veckor i mitten på Jan -13 kommer säkert att åka dit en sväng.
Din tur Los Suecos.
Lasse q.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ja, den blev lätt för mig eftersom jag hade ett hus c.a 50 meter från den punkt du stod när du tog bilden.

Välkommen att ringa mig när du kommer ner, min spanska mobil är; 653 674734.

Något helt annat, är generös när det gäller bedömning av svaret.

Dsc_0021.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Trodde det skulle vara enkelt.

Ok, en bild till för er som var ute och levde "ljuva livet" å 70-80-talet, borde känna igen trappan.

Bild 043.jpg

Toppen