• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Det staketet har jag sett i Prag.

ma2.jpg

Jappe

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Helt riktigt, Jappe! Det var där vi såg det och det var där jag fotograferade det. Prag 2004 011.jpg
Lämnar över spåret till Dig.
//Kjell

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er noen som villcamper i Spania, men kysten er lang og jeg kjenner ikke igjen øya utenfor.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Du är på spåret, Knut! Detta är faktiskt en etablerad ställplats som har flyttat söderut ett par hundra meter för ett par år sedan eftersom nybyggnation av turistfastigheter kommer närmare hela tiden. Men än finns det plats för nya flytt!

Jappe

F

F.d. 25023

Guest

San Juan de los Terrenos söder om Aquilas, fast jag kommer inte ihåh någon ö...

jyrki

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Anita & Jyrki har hittat den by som växer så att ställplatsen hela tiden måste maka på sig söderut! Platsen finns i HBK:s ställplatslista och kallas där Enterwista Terror. Jag har varit där och kollat men jag tyckte det verkade lite ensligt och oländigt. Där fanns övervintrare av alla nationaliteter och de var väldigt trevliga och menade att jag skulle stanna där! Att de var så översvallande hjärtliga mot mig berodde kanske på att där var lite tråkigt och att de tog väl vara på varje avbrott i vardagsrutinerna! Jag råkade köra på en sten när jag var där och tröttnade snabbt och for vidare. För folk med den rätta läggningen (jag kan tänka mig norrlänningar, kanske) så är detta säkert en bra övervintringsställplats. Det lär finnas fyllnings- och tömningsmöjligheter där också!

Jag ser att Anita & Jyrki har varit där så de kan kanske berätta mera om platsen!

Länk: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/173048

Anita & Jyrki! Spåret är ert!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Ja!

Där har vi övernattat i lugn och ro många gånger under många år, men inte numera...., spanjorernas byggande har slukat sluttningen och vi husbilister har tvingats antingen till Aquilas hamn, som vi tycker är en av de bästa stadsplatserna i Spanien att stå och njuta av eller till Vinaros strand någon kilometer söderut, som jag berättat i en annan tråd.

Entrewista terror var unik pga. att det fanns plats, mycket plats till alla att välja, och de underbara morgonpromenaderna på stranden till lilla byn bredvid med strandcafeet direkt på promenaden, härligt.

Här kommer en bild:

DSC_1564 (Large).JPG

Vilken stad och var i staden?

jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Inte Monaco...

Här en annan bild över samma område!

DSC_1531 (Large).JPG

jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Tyvärr...

Men moriscos (moorerna) har varit även här och lämnat sitt avtryck i byggarkitekturen.

Här kommer en bild till på samma område men mot en annan vädersträck....

DSC_1553 (Large).JPG

hälsning
jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Det närmar sig...

Stan besöks av många svenska husbilar, här några på marknadsplatsen:

20111201340 (Large).jpg

Vyerna är mäktiga:

DSC_1567 (Large).JPG

Men som sagt, vi behöver namnet på stan, samt platsen de första bilderna var tagna!

jyrki

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Castella della Roja i Fuengirola.

Jappe

Senast ändrad:
Toppen