• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Vi hoppar fram tio år i tiden till vårt senaste besök augusti -24 och staden ser i stort likadan ut. Många svenskar på den trevliga ställplatsen och just denna dag var det väldigt varmt och mycket folk i rörelse. Det var omöjligt att hitta ett ledigt bord på de populäraste restauranterna, men så hittade vi rådhuskällaren med Biergarten som dessutom hade "stekvecka". Det blev en skogshuggarstek, vi som egentligen tänkt oss något lätt. Var var vi?
P1040390a.jpgP1040383a.jpg

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Här tar Britt igen sig i parken som ligger mellan ställplatsen och centrum. Och snart närmar vi oss lösningen på var vi är, imorgon kanske.:D
Men det var för tio år sedan...
P1020910a.jpg

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Nu är jag vilsen. Älgen symboliserar väl på något sätt det gamla Ostpreussen. Förstår det på den polska staden Goldap, som är ingraverad på stenen bredvid älgen. Så var fasen, är vi? Bilden vid "Ratskeller" liknar Stade, men jag får inte ihop den med Polen. Så pass!

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Nu är jag vilsen. Älgen symboliserar väl på något sätt det gamla Ostpreussen. Förstår det på den polska staden Goldap, som är ingraverad på stenen bredvid älgen. Så var fasen, är vi? Bilden vid "Ratskeller" liknar Stade, men jag får inte ihop den med Polen. Så pass!
Du lyckades ju klämma fram Stade så småningom vilket är helt rätt. Texten på stenen var helt säkert om Stades vänort. Nu får du fortsätta att ta oss vidare Krinil.
P1040388a.jpg

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Du lyckades ju klämma fram Stade så småningom vilket är helt rätt. Texten på stenen var helt säkert om Stades vänort. Nu får du fortsätta att ta oss vidare Krinil.
Visa bilaga 237803
Jo visst kände jag igen Stade så småningom. Men fick inte ihop det med ostpreussen och de delarna som nu är östra Polen. Men jag ska definitivt rota lite i fotoarkivet! Nu kör vi..., snart! :D

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Kom att tänka på området SpreewaldTyskland så jag prövar med det, men kan inte precisera mer. Det får någon annan göra då jag inte har varit där.
Tommy

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Absolut fantastiska Geithorn! Vi låg på fina ställplatsen "Camperplaas Haamstede", 10 minuters promenad från kanalsystemet i Giethoorn. Giethoorn är en fantastisk stad med ett kanalsystem som ofta ersätter gator. Man kan vandra i timmar, åka rundbåt och hyra elektrobåt på kanalerna. Vi hade planerat in en övernattning på vägen hem från Spanien, men blev kvar i 4 dagar.

Ta oss vidare, tvåtaktaren! :)

IMG_1323.jpg
IMG_1321.jpg

Toppen