• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

lentor

HBK Medlem
Inlägg
806
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Många fina förslag. Ett par är nära träff.

Tar en vy från andra sidan floden.
Man kan ana en ställplats till vänster

P1010692.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ok, min andra gissning blir då Málaga där man har ett marathon varje vinter, har även sett husbilar i änden av Calle Pacifico som skulle kunna vara platsen.

Men tveksam om Reinfeldt har bott där..... det området ser ut som Gud har glömt, ruffigt.

Tommy
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.706
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Ok, min andra gissning blir då Málaga där man har ett marathon varje vinter, har även sett husbilar i änden av Calle Pacifico som skulle kunna vara platsen.

Men tveksam om Reinfeldt har bott där..... det området ser ut som Gud har glömt, ruffigt.

Tommy
Ja det är rätt området heter Sacaba beach ligger söderut det var svenskar och engelsmän som startade området på 60talet min kompis på bilden har ärvt radhuset det ser ut som fängelse med galler för fönsterna dom är sista svenskarna nu bara spanjorer jag gästar alltid där när jag kör förbi du får ta oss vidare
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack, då fick jag lära mig något nytt. Hade ingen aning att det redan på 60-talet etablerade sig svenskar i Málaga.

Däremot vet jag att svenskarna kom till den här staden tidigt och satte så djupa spår så att stadens högsta staty, med en blond storbystad vacker kvinna har det officiella namnet ”Svenskan”.

5F744334-EDE4-44A7-B4FE-AAE59952A406.jpeg

Var står ”Svenskan” och visar pattarna?

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nähä.... trodde att den så lokalt kända ”Svenskan” skulle vara enkelt här bland alla beresta husbilsåkare.

Säker på att många besökt staden inte bara med husbilen. Troligen har många minnen härifrån från 70-talet då orten ansågs som frigjord och den svenska kvinnliga turisten som fått stå modell för stadens utveckling inom turismen kanske var en resenär från den saligen insomnade researrangören Club 33.

TommyD
 
Toppen