• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: På spåret

Någonstans i Sverige
Vägnummer och närmaste ort?
Och så en liten förklaring till mitt inlägg 7834 för dom som inte är hemma på framsidan.
Mitt i Göteborg ligger en öppen plats "Heden", (eg. Exersisheden.) där bla. delar av Gothia Cup håller till.
När det byggdes ett bostadsområde på dess östra sida fick det naturligtvis heta "Öster om Heden".
Norr om Heden ligger den katolska kyrkan, och den får då heta "Hedendomen"
Calle

Bilagor

• PC270003.JPG
    PC270003.JPG
    1 MB · Visningar: 12

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

En ledtråd: Inom 15 km avstånd finns det en kyrka från 11oo-talet, och ett vattenfall som är högre än Niagarafallen.

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Nähä. En ledtråd till: Bakom den vänstra busskuren finns en sjö som är känd för sitt goda Braxenmete.

Senast ändrad:

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Det bör vara väg 156 strax norr om Hyssna , bilden är tagen mot Härrydahållet

Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Kjellberg har aldeles rätt.
Sjön heter Härsjön och jag säljer fiskekort där.
Kyrkan är Hyssna Gamla kyrka där kyrkans ungdom har visningar på sommaren
Vattenfallet är Ramhultafallet i Sätila, som faktiskt är några meter högre än Niagara, fast förstås inte lika brett.
Bakom busskuren ser man en parkeringsplats med några soptunnor. Jag har inte angett den som ställplats då markägaren är måttligt förtjust när någon "bosätter sig där".
däremot stanna över dagen eller kanske nån enskild natt brukar inte vara något problem. Till vänster utanför bild finns kommunal badplats med brygga och där sjön är som närmast vägen är det okay att bada med hunden. Jag har själv badat där med både hund och häst eftersom marken tillhör mig.
Är någon i närheten så hör av er. En kopp kaffe finns alltid att bjuda på. Telefonnummer finns i medlemslistan, och karta på "Här finns vi"
Calle

Senast ändrad:

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Lite styggt att lägga ut en så svår bild med tanke på hur långt vårt land är,jag hade inte tagit den om det inte varit så att det är vägen till Forsbergs.
Nåväl här kommer en annan vägbild här tar faktiskt vägen slut till råga på allt.
Vad heter platsen och i vilket land ?

Bilagor

• nr 1JPEG.jpg
    nr 1JPEG.jpg
    94,2 KB · Visningar: 8

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Lite svårt kanske landet är rätt men det är inte så högt som Kirkenes
Vägen dit ser ut så här på ett ställe. En liten camping finns nån kilometer innan slutet på vägen en speciell fågel har en av sina få häckningsplatser här

Bilagor

• nr 3JPEG.jpg
    nr 3JPEG.jpg
    60,6 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen