• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3778

Guest
Sv: På spåret

Grattis easy rider, din tur.
Klostret är det äldsta i Bayer, mycket trevlig och sevärd plats. Vägen slutar vid klostret.
Där du kan köpa deras egentillverkade öl.
Vi såg några som paddlade och de hade det väldigt jobbigt för det var mycket strömt
när vi var där.
Inger o Anders

F

F.d. 11346

Guest

Hälften katt hälften ekorre är svaret:reindeer-icon: Nu hoppas jag att det blir svårt. Vad heter den lilla sjön?

Bilagor

• semester 2005 054.jpg
    semester 2005 054.jpg
    253,9 KB · Visningar: 4
F

F.d. 11346

Guest

Du k få en ledtråd.. Sjön blev till på det viset att där bodde det mycket rika och dryga bönder som spelade kägelspel ofta. Och dom gjorde kloten av smör,och som ett straff så sjönk deras mark o gårdar, och är denna sjö nu..(Fan trot) För övrigt, mest sjönk det 36 meter....

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Friesenbergsee, kanske. Jag ger upp nu. easy rider har överträffat sig själv den här gången. Nu går jag och tar ett försenat morgonbad.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Ge inte upp.. trakten där sjön ligger är känd för sin kejsare ....

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, ja, Wilder Kaiser har jag sett många gånger, men nu lägger jag inte mer krut och tid på det här!! Jag har gett upp!! Yngre och starkare viljor får ta vid!

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

Ett litet sista ryck kan du nog..... bönderna fick sitt straff,att stå trollbundna högst upp i Scheffauerberget och spela sitt spel så länge som Wilde Kaiser finns till......

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Fint ställe, får lust att åka dit! Kan man "stella" sig med husbilen där, tro? Det finns väl väg ända fram? Det var en jobbig resa dit. Tydligen finns det flera ställen i Österrike där man har spelat Kegel med smörklot, eller lade du ut ett villospår först, bara för att jävlas med gammelt folk? Jag fastnade i Tuxerdalen i början. Få se om jag har någon bild kvar. Återkommer strax.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Utlovad bild kommer här. Inte särskilt svårt, tror jag. Vad heter vattnet? Klicka på bilden för större version!

hbk275.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen