• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 25032

Guest
Sv: På spåret

Ibland blir man förvånad över sig själv, jag har ju varit i Rovinj men aldrig på detta café.
Varför kände jag mig :confused:

Var är vi nu ?
PIC00002.JPG

F

F.d. 11346

Guest

På den campingen har vi inte varit men tyckte att bergen i bakgrunden var bekanta....Var är detta?

Bilagor

• semester 2005 235.jpg
    semester 2005 235.jpg
    259,9 KB · Visningar: 20

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Jag Googlade med bilder på Elektro Obermoser och då dök det upp en bild liknande din.

Har inga bilder på denna dator så någon som känner sig manad får gärna lägga ut en

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hittade en bild från det glada åttiotalet som jag scannade från en pappersbild. Därför lite dålig bildkvalitet.

hbk277.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

S:t Anton är det inte. Ledtrådar: Kupferpfanne och Schnaps-Emil!

hbk278.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Här har det just gått en lavin. Två off-pistare försvann. Lavinletarna syns till höger om sittliftarna. Off-pistarna får skylla sig själva var den allmänna uppfattningen. Den lavin som dom utlöste den gången var nära att fortsätta in på det pistade området, vilket det blev mycket skriverier om i lokalpressen. Off-pistarna stod inte högt i kurs där. Veckan innan hade det gått stora laviner högre upp i samma dal med förstörda hotell och många offer.

hbk279jpg.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sölden är rätt, easy rider! Tog du det på lavinerna i Obergurgl och Hochgurgl som ställde till med stor förödelse någon gång på åttitalet? När vi skulle köra upp till Sölden den gången så mötte vi flera långtradare fullastade med bilvrak som var fulla med snö. Vi måste vänta ett dygn inan vi fick använda vägen. Senare såg vi ett hotell som en lavin gått igenom. Det var ingen vacker syn. Allt var bortsopat, bara stommen var kvar, full med snö.

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

Nej det gjorde jag inte. Tittade på bergskonturen och kollade några gamla foton som vi har. O se på f-n det stämde... Nu hoppas jag att det tar längre tid än vanligt med våra bilder, tror själv att detta är omöjligt, men man vet aldrig:p:confused: Vad kallas det som syns där nere?????

Bilagor

• Semester 2004 sommar 032.jpg
    Semester 2004 sommar 032.jpg
    1,3 MB · Visningar: 20
F

F.d. 11346

Guest

Detta är inte sant,jag trodde att det skulle vara på gränsen till omöjligt.:eek::D:D Visste du om bron......... Förresten så skickar jag med en länk om Höllental, har gjort det tidigare men lite nytt folk har kommit till så...ett bra resetips. Där kan ni se bron från andra hållet (underifrån) Im Höllental des Zugspitzmassives

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25032

Guest

Easy rider , tack för länken om Höllental , dit måste jag bara åka.
Hoppas "Kingen" ursäktar om jag klämmer in en ny bild ,den som tar det får väl nöja sig med äran.
Du är på tur "Kingen" !!

Var?
Bild 285.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen