• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret

Jaa, det er hagen ved Alcazar de los Reyes Cristianos - og du har til og med rett navn på hagen.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Nej, nej!

Ledtråd; Det hänger en valhaj i taket ovanför.

valhaj.jpg

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jisses, är det så svårt? Inget rätt.

Ledtråd; jag har ju tipsat om stället tidigare! Det är jättefint och värt ett besök. Vill och kan man, så går det även att få dyka med apparat bland fiskarna.

hajar_du.jpg

F

F.d. 7569

Guest

Då fortsätter jag.

Var kan vi beskåda den här blåvalskalven (heter det så?) som sätter i sig ca 600 liter mjölk/dygn.

//Roger

Bilagor

• P7157790.JPG
    P7157790.JPG
    1,4 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest

Kanske inte var så lätt. Ledtråd.

Platsen är en liten ö i en del av en större region som har varit en spansk provins delat i sju delar. Dess stormaktstid var 1600-talet då landet var den ledande sjöfartsnationen i Europa. Tillhörde en av merkantilismens huvudländer och finns som exempel i Adam Smiths "An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations" (1776).

//Roger

F

F.d. 7569

Guest

En ledtråd till:

Den konstgjorda öns namn består av två delar där den andra delen kan betyda "gräshoppor" men kombinerat med ett ord till så kan det också vara landets namn för "medelsvensson".

Ligger vid nordsjökusten i landets sydligaste region som har en koppling till det svenska ordet "sjö".

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen