• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: På spåret

Tydligen svårare än jag väntade mig.

Ledtråd 2: Bron som syns på frågebilden, ser man i bakgrunden på denna bild.

var_e_detta_080601b.jpg

F

F.d. 3778

Guest

Visst är det Malmköping och deras museum med gamla spårvagnar som går på en elktrifierad järnväg.
Den körs lördagar o söndagar på en tur på ca 25 minuter tur o retur.
Din tur Jappe
Inger o Anders

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jaha, det var en chansning som gick hem. Då tar vi en felexponerad bild som blev rätt fin ändå. Var är vi nu?

hbk 122.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Svårt, antagligen! Någorlunda rätt exponerat ser det ut så här. Vad heter fyren i bakgrunden och kumlet i förgrunden? Många har varit i trakterna, även dom utan egen båt.

hbk 126.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Rätt Lennart, och kumlet heter Byttelocket. Din tur! På bilden ser man var jag tog fotot för några dagar sedan.
Jappe

Kungshamn hbk.jpg

Leena o Lennart

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
1065
Medlemskap
2025

Ja kalmar är rätt, vi besökte ca: 60 gästhamnar på vår segelsemäster runt Sveriges kust 2006, och
Kalmar var nog en av de finaste.
Din tur easy rider

F

F.d. 11346

Guest

Detta hus vet väl många av er var det ligger, men vad kallas det och och vilket känt par tänker vi på??

tjeckien 08 040.jpg

S

SevenEleven

Guest

Huset (som ligger i Prag) kallas Dancing House men döptes urprungligen till Fred and Ginger efter Fred Astaire och Ginger Rogers.

F

F.d. 11346

Guest

Jepp det är riktigt. Men man kan inte tro att det användes mätgrejor vid bygget, inte en rät vinkel. Men ändå ett skojigt hus.Grattis SevenEleven din tur...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen