• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Här kommer ny bild från en känd stad i Europa. Vad gubben heter vet jag inte, men där kanske någon kan hjälpa mig.

Bilagor

• hb Anita till Spanien (40).jpg
    hb Anita till Spanien (40).jpg
    118,9 KB · Visningar: 348

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026

Jappe!
Det kan du ha rätt i. Min bild var tagen vid gammla möllan i Luzern där den här bron fanns i bakgrunden.
Kastanj.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ledtråd: Sickan och Hasse var här 1956. Jag tror gubben är Goethe, men jag är mycket osäker!

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kingen! Du är på rätt spår, men spåret är för långt! Nä, nu vill jag se ny bild! Det gäller en känd universitetsstad i Mellaneuropa, där c:a en fjärdedel av invånarna är studenter. Till denna stad kom Sickan och drack vin och dansade på borden och hade sig.

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bra Postis! Gratulerar! Heidelberg är rätt! På resan till Rom med buss, gjordes det ett stopp i Heidelberg och där dansades det och Sickan Carlsson sjöng: I Heidelberg o.s.v.

Jappe

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Grattis Postis!
Här kommer ytterligare en bild.
Lycka till!
Staffan

Bilagor

• På spåret8.jpg
    På spåret8.jpg
    21,8 KB · Visningar: 269

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Hej igen!

Nej, det är Medelhavets vatten som syns på bilden. Som ledtråd kan jag säga att platsen även passerat revy i en av reseberättelserna här inom klubben, liksom att bilden tidigare har varit publicerad i ett forum som ofta besöks av personer med vårt fritidsintresse, nämligen campingresor och campingliv.

Staffan

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Hej på er!

Nej, där finns visserligen också en ställplats, men den ligger på en äng och har inte på långa vägar ett så fint läge som den på bilden. Ett tips är att ni söker er längre västerut i Europa. Fundera även på de ledtrådar som jag redan gett. Inte minst den senare av dessa.

mvh
Staffan

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Grattis Nenne! Alldeles rätt!

Kände du igen dig från ett eget besök på platsen eller... Har du inte varit där så rekommenderar jag ett besök. En fantastisk liten stad i ett helt fantastiskt landskap.

Hälsningar
Staffan

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Tack.
Jo, jag har varit där. Men detta var innan vi blev med husbil och bilade runt och hyrde lägenhet. Ett fantastiskt område med "djur och natur" som verkligen kan rekommenderas.

Mvh
Janne

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Här kommer ytterligare en nöt att knäcka.
Vilken stad är detta?

IMG_9411_resize.JPG

Hälsar
Janne

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen