• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På lördag ska vi äntligen hämta den!

F

F.d. 7875

Guest
Vår fina nya husbil!
Vi ska åka raka vägen hem och packa in våra saker i den sedan åker vi på premiärtur!

Det är bara det att vi lastade ur 7 flyttlådor med saker ur husvagnen! Nu gäller det att gallra ur det man verkligen behöver?! Jag förstår inte hur vi kunde ha så mycket saker?:twitcy: Det värsta är att jag misstänker att det kommer att bli likadant igen, jag tror att sakerna smyger sig in av sig självt! För inte har jag lagt in alla de där onödiga sakerna?
 

Folke & Karin

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1280
Medlemskap
2024
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Hej o Lycka till!
Tänk bara på vikten! Jag var o vägde vår bil i lördags, när Caravan Club hade en diel med Bilprovningen!
Med basutrustning o fulltankad, vägde den 3.330 kg, utan Hustru, vatten, cyklar, golfutr, kläder, mat o dryck mm!
Hälsningar Folke
 
F

F.d. 7875

Guest
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

:rolleyes: Shit, då får jag slänga ut det mest onödiga... gubben kanske får stanna hemma då? För alla voffarna måste ju följa med... och deras burar, matskålar, sängar, borstar. Eller också får jag helt enkelt göra så att jag struntar i kastruller, karotter och annat krafs och så går vi ut och äter :wink:

Nejdå, skämt åtsido, tack för rådet, den här gången ska vi tänka till ordentligt innan vi lassar in!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.684
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Lycka till med er nya husbil. Och man behöver mycket mindre än man tror. Mycket av vad man släpar med sig används inte eller mycket sällan. Men visst smyger grejorna in hur kom dom annars dit!!;)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Lycka till med er nya bil och hoppas ni får många fantastiska turer med den!
/Annette
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Hej!
vår bil vägde 3230 med 0,75 full tank och inget utöver (vatten,kläder förare passagerare övrig utr. m.m) jag blev lite förvånad och eftertänksam.....i reg. handlingarna skulle bilen väga 3040 kg...hrmmmm det är bara fundera hur man ska rulla vidare med packningen....
Mvh
pilot
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Vi vet hur det känns ... Vi skall hämta våran på Onsdag och vi har väntat i 2 sega veckor men vi ville ha på bo ac samt solpaneler .
Sen skall bilen till KCR så det blir 167 pållar i spisen :) , vi byter ju upp oss 15 årsmodeller så detta kommer kännas GÖTT :) åsså farthållare är det i den som jag saknat men iofs så var jag tvungen att hålla foten i golven för att den gamla skulle orka hålla farten uppe ..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7875

Guest
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Nu är bilen hämtad!
Lite småproblem har det varit, parabolen som vi fick monterad verkar inte funka alls! Vi ska ringa JR-larmcenter imorgon och prata med dem. Ingen instruktionsbok för bodelen och huvudsäkringen löser ut om jag sätter på vattenkokaren. Man undrar ju då hur bilen ska klara av AC:n??
Men det är ändå alldeles underbart :eek: och hundarna är lyckliga över att campingsäsongen har börjat!
 
J

Jarn

Guest
Sv: På lördag ska vi äntligen hämta den!

Har också hämtat och fått hem min nya bil nu.
Efter en rejält noggrann och grundlig genomgång av bilen o alla tillbehör, startade vi hemresan med bilen.
Eftersom jag hämtade den utanför München, blev det en bra testresa på c:a 100 mil via stellplatser i Ingolstadt, Berlin o Warnemünde.
Allt fungerade till full belåtenhet.

Nu är det bara lite pappersarbete innan allt är på plats. Som tur är så kan jag ju använda den under tiden.
 
Toppen