F
F.d. 56837
Guest
Har lest mange av innleggene her vedr. bytte til lithium batteri og har bestemt meg for å gjøre det samme. Jeg vil også velge et batteri med innebygget BMS.
Det jeg ønsker å undersøke er om noen har gjort endringer på sin EBL boks mht. 230 volt lading av lithium batteriet. Hvis jeg har lest og forstått riktig så lader ikke EBL med mange nok volt. Vet ikke om dette er riktig?
Selv har jeg en EBL 99 med en bryter for å velge mellom Gel/AGM batteri. De som har byttet hva har de satt bryteren på ?
Lading under kjøring er ikke noe problem i dag, da volten ligger på 14,6 til 14,9.
Synes også kablene fra startbatteriet til forbruksbatteriet er veldig tynne. Vil det bli bedre lading med å bytte til grovere kabler. Se på vedlagte bilde.
Det jeg ønsker å undersøke er om noen har gjort endringer på sin EBL boks mht. 230 volt lading av lithium batteriet. Hvis jeg har lest og forstått riktig så lader ikke EBL med mange nok volt. Vet ikke om dette er riktig?
Selv har jeg en EBL 99 med en bryter for å velge mellom Gel/AGM batteri. De som har byttet hva har de satt bryteren på ?
Lading under kjøring er ikke noe problem i dag, da volten ligger på 14,6 til 14,9.
Synes også kablene fra startbatteriet til forbruksbatteriet er veldig tynne. Vil det bli bedre lading med å bytte til grovere kabler. Se på vedlagte bilde.