Hej, från mig får du inte svar på dina frågor... för jag vet inte.... och dessutom.
.. varför vill du ha över dessa ( POI )? ? ?
Jag har tomtom camper... lite äldre o lite mindre än denna... och jag är mycket nöjd... ( man får ju vad man betalar för).
Jag ser att den " dyraste" Garmin har ytterligare några möjligheter.... men kostar mer.
Kommer att köpa denna senast version..med tiden...
Jag betvivlar att du kommer att kunna se...på kartan ! Men vet inte.
Redan när du köper en Tomtom camper gps är den full med vad en genomsnittlig användare behöver... den har en bra sökfunktion.... denna kräver dock att man stavar exakt rätt.... skriv Café...McDonalds.... välj .. i närheten ..och du får fram en lista... tryck... kör dit... Du kan söka på vad som helst uppfattar jag det som.. men det syns inte på skärmen förrän du valt.... jag har vant mig vid Wandering Bird..o gillar hennes filmer... men hon pratar om att ansluta över mobil? ? Det är inget jag behövt göra... att uppdatera t ex kartor...jo då..över wi fi från mobil..men funkar utmärkt.. så jag rekommenderar verkligen... camper versionen... men om man har husbil så är det.. Camper man ska ha.
Jag har använt i första hand i Tyskland. Ljudinstruktionerna... är mycket bra...om man kör i områden man inte känner så väl..eller vid stark trafik... tydliga instruktioner på skärmen om vilken fil man ska välja... det är också bra när trafiken är tät....( och det är den ju).
Så, alldeles utmärkt till sitt pris!
....
Jag förmodar att det är 7 tums versionen du vill köpa? Rea på den?
Däremot rear tomtom ut 6 tums versionen ganska ofta.... för lite över 2000 kronor drygt...
Ps Håkansson hann emellan... lita på honom.