goldfinger
HBK Medlem
Sv: Oskick eller okunskap?
Att Taxi och färdtjänst stannar till på trottoarer och gångbanor för att hämta och lämna ser jag inte som något problem, det underlättar ju för dom som har behov av denna service. Vad jag vänder mig emot är alla dessa felaktiga parkeringar där bilister blockerar gångbanor och trottoarer med sina bilar för att inte ta utrymme från körbanan och parkeringen är inte endast någon minut.
Jag kör taxi och ofta har man inget val annat än att parkera på trottoarer eller gångvägar, då många äldre vill att man ska hämta dem inne (en kvarleva från förgående vintrar).
Trots att parkeringsvakter borde kunna trafikkungörelsen händer det att man får referera till den vad det gäller färdtjänst/sjukresor, en taxibil kan stå nästan var som helst, med undantag av Kenths exempel ovan (åkaren blev nog förbannad då).
Tråkigt nog händer det ofta att bilar blockerar gångvägar i bostadsområden, vilket jag anser borde rendera om inte dödsstraff så i alla fall långvarigt fängelse minst lika länge som parkeringen varat.
Att Taxi och färdtjänst stannar till på trottoarer och gångbanor för att hämta och lämna ser jag inte som något problem, det underlättar ju för dom som har behov av denna service. Vad jag vänder mig emot är alla dessa felaktiga parkeringar där bilister blockerar gångbanor och trottoarer med sina bilar för att inte ta utrymme från körbanan och parkeringen är inte endast någon minut.