• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oseriös husbilsfirma ???

B

BernthåInger

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Vi har köpt två (2) st husbilar av Autohallenhusbilar. De finns i Alingsås (Hol) ca 7 Km norr Alingsås.

BernthåInger
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Vad tråkigt vi har helt andra erfarenheter av Mobilen i Borås,där vi har köpt alla våra husbilar 3 i dags läget.2 begagnade och en ny Pilot aldrig några problem, alltid trevligt bemöta och inga problem vid fel utan bara kom hit vi fixar det.
Gun
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Ett avtal är ett avtal. Nu såg firman att man kunde få några kronor mer av en Norrman än att hålla ord. Det är dåligt och jag och många med mig skulle vara upprörda om man själv var drabbad.

Den dåliga reklamen skulle företaget tänkt på innan!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Efter att ha varit HBK-intresserad mindre än 24 timmar har man lyckats med konststycket att smutskasta en husbilsfirma rejält, det är uppseendeväckande och beklagligt.

Jag känner inte till om säljaren är seriös eller inte men trådskaparens enda syfte att samma dag bli "intresserad" i HBK är tydligen att smutskasta husbilsfirman.

Risken är att det istället blir HBK som får dåligt rykte av sådana skriverier!

Jag tycker fortfarande att webbarna borde ändra rubriken!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 28005

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Är inte syftet med forumet att dela med sig av sina erfarenheter både positiva och i mitt fall negativa?

Jag är fortfarande förbannad på deras bemötande. Efter att detta hänt mig så ringde jag upp dem igen och pratade med säljaren och bad hans chef ringa upp mig. Mailade chefen och säljaren och bad att de skulle ringa upp mig. Men detta har de inte heller gjort.

Jag hade gjort en research några veckor och läst på om olika husbilar och hittat denna pärla och också förhandlat till ett riktigt bra pris innan jag tar ledigt från mitt arbete och åker till Borås. Väl där gick besiktningen bra och vi var överens om affären och att jag skulle följa med på en besiktning för att se husbilens skick i kaross och motor mm.
 
F

F.d. 25855

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Hej.
Du skall åka till Husvagns-Svensson i Lidköping. Kan verkligen rekommendera detta företag som är seriös till 100%.
Lycka till.
 
F

F.d. 28005

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Kunde inte tro att mitt inlägg skulle bli det mest diskuterade på detta forum :wideeyed:

Jag har även skapat en annan tråd här http://www.husbilsklubben.se/forums/t85834/ men där har jag dessvärre inte fått några svar.

Som blivande husbilsägare skulle jag vilja ha lite synpunkter på husbilen Nordic 599 eller om ni har några bra tips på andra bra vintervagnar i prisklassen 200 000 - 300 000 SEK?
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Jag känner inte till om säljaren är seriös eller inte men trådskaparens enda syfte att samma dag bli "intresserad" i HBK är tydligen att smutskasta husbilsfirman.

Risken är att det istället blir HBK som får dåligt rykte av sådana skriverier!

Jag tycker fortfarande att webbarna borde ändra rubriken!


Aj, aj, aj Knarrevik - webbarna ska "hålla sig i skinnet" och absolut inte lägga sig i vad vi medlemmar har för synpunkter - så länge vi själva "håller oss i skinnet" och det har vi faktiskt hittills gjort i denna tråd - tycker vi !

Olika synpunkter på vad som är rätt och fel - men inga större "övertramp" ännu så länge !
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Vi måste väl tro på trådskaparen , gör vi inte detta så är det lika bra att lägga ner forumet!

Det finns alltid två sidor av ett mynt, och vi har bara sett den ena. Det är ganska vanligt att i sin ilska registrera sig på ett forum för att avreagera sig, om man tycker sig ha blivit förfördelad.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Man kan väl utgå ifrån att något i kontakten med företaget har gått snett & förargat trådskaparen. Om man är & tittar på en HB, lovar återkomma & på hemväg får medgivande till köp av hustrun samt kontaktar ett försäkringsbolag angående försäkring för den tänkta HB'n så får man förmoda att någon sorts uppgörelse gjorts med säljaren (eller blivit ett missförstånd). När man sedan tar kontakt med säljaren för att slutföra affären så får man beskedet att HB'n redan är såld till ett högre pris så kan man nog bli en aning föb...ad. Jag förutsätter naturligtvis att trådskaparen är sanningsenlig i sin utsaga & därför tycker att företaget burit sig oseriöst åt. Nu verkar det väl inte som att han har registrerat sig på forumet för att spy galla över Mobilen utan han registrerade sig med en förfrågan om en husbil.

Bennie
 
A

annkr

Guest
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Pr husbilar i Sollebrun steller opp till 100 prosent, har egna erfarenheter av mobilen i
Borås
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.896
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Det finns alltid två sidor av ett mynt, och vi har bara sett den ena. Det är ganska vanligt att i sin ilska registrera sig på ett forum för att avreagera sig, om man tycker sig ha blivit förfördelad.

Vi har inte sett någonting.

Vad är ett forum till för, om inte att uttrycka sina tankar/känslor.
Detta är ju inte "snillen spekulerar", eller någon form av facit :D
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås oseriös husbilsfirma

Efter vad jag kan se var hans första inlägg det om Mobilen i Borås? :wideeyed:

Montreal, sorry, du har rätt. Men fortfarande kan jag förstå Nordic 99's besvikelse över hur Mobilen agerat. Att registrera sig i HBK & spy galla över detta företag ser jag inte som en "hämndaktion", snarare som en varning för oss andra & ett tecken på hans besvikelse. Nästa tråd handlar om förfrågan på en annan HB. Nordic 99 kanske snart blir en av oss andra i klubben. Man skall inte glömma att det även finns medlemmar som har handlat på samma sätt vilket jag har full förståelse för & att detta borde vara till gagn för oss alla. Att när något sådant här händer kritisera tycker jag är fel. Att visa empati eller avstå dylika kommentarer är bättre.

Bennie
 
Toppen