• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Orange bredband i Spanien

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Nu blir det reklam!!!
orange.jpg
Eller det kanske bara är konsumentupplysning?

Jag är nöjd med mitt köp av mobilt bredband i Spanien...

Jag är i Spanien nu sedan några veckor. Detta gäller bara telefoner med Surfpunkt. typ Android ex ver >2.3

1. Åk till ett stort köpcentrum och sök upp Orange
2. Visa passet och köp ett förbetalt mobilt Internet för en månad. Kostnad 35 Euro för 2 GB.
3. Strunta i att säljaren säger att du måste köpa en usb sticka för 29 Euro.
4. Se till att säljaren aktiverar kortet åt dig.
5. Stoppa in kortet i Androiden (funkar nog på I-fånen oxå men det är Knarreviks avdelning) Slå in inställningarna:
API internet
Användare orange
Lösen orange
6. Nu ska det gå att surfa
7. Ladda hem Skype och Viber. Nu ska det gå att ringa.
8. Aktivera surfpunkten i Androiden. Glöm inte att skapa ett lösenord. Aktivera den. Nu har du ett eget trådlöst nätverk.
9. Koppla upp alla laptopar, I-fånar och andra mobiler med inbyggt WiFi mot din surfpunkt via WiFi. Nu har du ett datacenter

Ok! 35 Euro är inte billigt men man slipper böket att hela tiden fixa koder om man byter ställe. Det fungerar ju även under färd. Det gör att man kan använda det GPS program med trafikinformation som kräver uppkoppling. Samtidigt som man får alla datatjänster även i mobilen. Dessutom kan ju flera dela på samma abb. Har man minst två enheter tjänar man på det.

Jag och frugan har rest runt några veckor och det har fungerat kanon. Efter en månad kostar det 35 igen. Vodafon har ett tre månaders abb. Om man bara behöver en laptop och stannar längre än en månad är det ett alternativ.

Varning! På ett ställe hade vi dålig täckning, men det har ändå fungerat bättre än campingarnas nätverk som sänks ner efter frukost när alla går in samtidigt.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Orange bredband i Spanien

Min spanska är inte så lysande! Jag trodde att MasMovil inte säljer kontantkort för Internet utan bara abonnemang för fastboende eller "residenter".

Jappe

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Orange bredband i Spanien

De säljer nog mest till oss "extranjeros" just därför att de inte har långa abonnemang. Klicka på engelska flaggan så får du texten på engelska. 5Gb internet för 29,90€/mån.

Jyrki

Toppen