Sv: onslow's dagbok
Marina - alla udda intressen ska ju tillgodoses!
Så även här, i helgen var det grabbarnas - onslow, Agne och kompisen var i Halmstad på nostalgitripp, något slags Fordmöte för att återuppliva gamla rallyminnen. "suckar lite"
På vägen ner hittade dom den underbara badsjön i skogen utanför Ljungby där vi var med kompisens cheva för två år sedan. Klagomål om det låga vattenståndet framfördes men jag lovade att om dom klev i skulle vattnet stiga till lagom nivå! he he!
På vägen hem blev det övernattning på Villa Björkhagen, tydligen en jätteflott camping vid Vätterns strand. Grabbarna körde hela showen med förtältsuppsättning, grillning och en whiskey med grannen. Som det ska vara när man har tur med vädret!
Själv har jag skapat nytt sofföverdrag i grön sammet, sydde en 4 meters söm EFTER miss Marple i lördags - såklartvis blev det fel fel fel!! Glömde att själv hörnpartiet breddar sig uppåt! Nu ligger det grönt fnugg som pollen i hela köket, det får ligga kvar till jag är klar med en fungerande lösning för armstöden. Snyggt blir det i alla fall!!
Nästa helg är det folkrace i Nyköping - kompisen ska tävla med sin Camaro och Agne är depåchef. Efter det tar vi nog en sväng till Trosa eller nåt!!
/elisabeth