Krister Ursula 18
HBK Medlem
På måndagsmorgonen kom parkeringsvakten.
De första hon tog kontakt med var de som hade stolar och bord ute m.m. och informerade att det var camping beteende som inte var godkänt då det är en parkering.
Sedan informerade hon de bilar som stod längs med och inte följde parkering efter skyltarna.
När hon passerade vår bil ställde jag frågan om vi stod rätt.
Svaret blev ja och sedan nej.
Där får man bara parkera med personbilar.
Pvakten menade pb klass 1.
Skyltningen ser ut enl. bilden.
Kommunen har inte fattat att för att skilja pb klass 1 och 2 måste det framgå av skyltningen.
Vidare informerade hon om att vid denna skylten nedan
finns i bästa fall fem platser för husbilar där det är godkänt att parkera.
Vidare blev vi informerade om att borta vid Råbocka på höger sida vid campingen på den stora parkeringen vill man ha oss.
Längst in på den den stora parkeringen finns ytterligare en parkering där det bara står ett P där vill kommunen att vi parkerar
enl. 24 och 48 timmars reglerna.
De flesta husbilar är följde uppmaningen att lämna parkeringen fast man enligt skyltningen inte gjort något fel.
I lågsäsong tror jag inte det är några problem att parkera där.
Krister
De första hon tog kontakt med var de som hade stolar och bord ute m.m. och informerade att det var camping beteende som inte var godkänt då det är en parkering.
Sedan informerade hon de bilar som stod längs med och inte följde parkering efter skyltarna.
När hon passerade vår bil ställde jag frågan om vi stod rätt.
Svaret blev ja och sedan nej.
Där får man bara parkera med personbilar.
Pvakten menade pb klass 1.
Skyltningen ser ut enl. bilden.
Kommunen har inte fattat att för att skilja pb klass 1 och 2 måste det framgå av skyltningen.
Vidare informerade hon om att vid denna skylten nedan
finns i bästa fall fem platser för husbilar där det är godkänt att parkera.
Vidare blev vi informerade om att borta vid Råbocka på höger sida vid campingen på den stora parkeringen vill man ha oss.
Längst in på den den stora parkeringen finns ytterligare en parkering där det bara står ett P där vill kommunen att vi parkerar
enl. 24 och 48 timmars reglerna.
De flesta husbilar är följde uppmaningen att lämna parkeringen fast man enligt skyltningen inte gjort något fel.
I lågsäsong tror jag inte det är några problem att parkera där.
Krister