Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om motparten gör ändringar i ett avtal kan det väl inte vara bindande för mig eller har jag fel.
Detta är väldigt vanlig inom bilbranschen och beror på att säljaren då får betala ett lägre momsbelopp. Både den nya bilen och inbytet skrivs ner med samma belopp.
Nä det är det inte. Men du har tömt din husbil , mentalt köpt den nya och säljaren säger försynt : jag skriver ner bilarna , mellanskillnaden blir densamma.
Vem lämnar och går i denna situation?
så säger man då givetvis nej till en ändring på kvittot/fakturan.
Det finns inga momsvinster i detta! Anledningen är att vi är så besatta av vad vi får för inbytespris på vår gamla bil! Detta tänkande har ex Tyskland lämnat sen länge.
Handlaren håller ett högt nypris så att du får mycket för den gamla bilen,och då blir du nöjd. Sen måste han skriva ner bilen för att ha möjlighet att sälja den med normalt påslag.
Mvh Lasse
Ska försöka göra en förklaring:
Nya bilen 1.000.000= 200.000 i moms
Ex.mell.pris 500.000:-
Inbytesbil säljs för inköpspris 500.000:- Ingen moms
Vid nedskrivning:
Nya bilen skrivs
med 200.000:- 800.000:- 160.000 i moms
Inbytesbilens nya värde
300.000:-
Inbytesbilen säljs nu med
200.000 i vinst vmb moms. 40.000 i moms