• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Om krockkuddens vara eller inte vara ...

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
685
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
I början av 80-talet veckopendlade jag nästan 50 mil varje vecka till malmö med lastbilar då blev jag ganska förvånad att man ibland satt upp fötterna på instrumentbrädan, jag som passagerare skulle inte kunnat göra det eftersom jag var för lång.
En annan sak var att man använde träskor, vilket jag aldrig gjorde man hade ju noll koll då sen hade jag en upplevelse med att träskon hamnade under bromspedalen i ett svårt läge.
Det enda sättet man kan någorlunda skydda sej är att göra som man ska och vet man inte det så bör man nog ordna med testamente och försäkringar i god tid.
Faktiskt trodde en lastbilschaufför att han som inte använde bälte skulle hinna att kasta sej upp i bingen, altså utrymmet bakom sätena där det gick att sova en stund.
Finns inte en chans att göra något innan det smäller utom att bli förvånad över att det händer.
 
Toppen