F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
NLundberg: Jag är rädd för att du har blivit lurad.
Men om NLundberg tog sitt "nya" körkort innan 1:a juli 1996, då borde han väl få köra PB II med totalvikt över 3500kg, fast det blivit återkallat. Rätt eller fel?
/David
B klass 2 kort är aldig testat i en domstol(någonsin)än i sverige, enl länstyrelsen. Detta är säkert, något som någon politiker lagt fram för att han skall få köra en vräkig husbil.
I en tidigare tråd stog det att om man blir av med sitt B kort och sen att behörigheten C finns på kortet. så skulle det vara ok med att framföra ett fordon PB klass 2.
C behörigheten har inte ett smack med PB klass2 att göra. Om jag som har B,D behörighet skulle förlora kortet så skulle jag kunna fortsätta kör ändå, för jag har en högre behörighet än C. (gapskratt) Skulle jag förlora mitt KK om jag gör en överträdelse med min Buss behörighet. så är nog risken stor att jag förlorar både jobb och D kortet