Sv: Om det blir så?????
Ok, jag lovade att jag inte skulle skriva något mer och det här blir det sista garanterat. Jag har tidigare förklarat hur det är beräknat enligt våra representanter från regering och opposition vilket tydligen inte är rätt människor även om det är dom som bestämmer.
Trafikförsäkringen är en del av en eventuell helförsäkring av ett fordon. Skatten vi talar om är en skatt på endast trafikförsäkringsdelen. En procentsats är något som är beräknat på ett annat belopp, i det här fallet trafikdelens belopp. Nu har vi en procentsats på 32% på trafikdelen. När hela systemet är omgjort så kan man räkna med en procentsats på mellen 500 och 600% på det som är traikdelen. Vissa fordon som bedöms vara mer olycksbenägna som vissa motorcyklar, många snabbare företagsbilar, eu moppar mm kan få en ännu högre procentsats. Som tur är kanske så är det ingen som har tittat på hur trafiksäker en husbil är, en lastbil på 3800kg med ett plastskal runt är inte speciellt krocksäker.. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det hela bättre än så här. Det konkreta jag kan visa på idag är att vi har fått 32% i skatt och att det var första steget i skatteomläggningen. Än så länge finns inget beslutat om resterande utan bara planerande enligt dom som planerar det hela. Det finns inget konkret att sätta fingret på förräns vi bara kan konstatera att nu har det blivit höjt igen och då är det redan beslutat och klart. Jag jobbar vidare med det här, men gör det för motorcyklisternas skull, husbilsägarna har ju råd med det har jag förstått.