Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ni vet nada. Ta det ansvaret en kväll.
Hm Skall man investera i hjärtstartare bör man nog kolla med räddningstjänsten vilken dom rekomenderar (säljer) och även för att kunna utföra livräddning med hjärtstartaren gå deras kurs om hjärtstartaren samt en kurs i hjärt och lungräddning. Vad anbelanger SOS så var jag inte med när det hände så jag kan inte ha åsikter och synpunkter i ärendet.
Gurra
Hej igen
Tanken med en hjärtstartare är väl att vem som helst ska kunna använda den, utan nån direkt utbildning. Maskinen ger ju anvisningar " steg för steg".Sen är det ju självklart att utbildning i hjärt-lungräddning, ABC o så vidare är önsvärt.
Angående vilken typ av maskin man skaffar, så får man tro att dom fungerar som utlovat, förhoppningsvis ska man inte behöva testa funktionen!
Kan fortfarande tänka mig att göra investeringen.
Hejs
Claes 105
Det var jag som la in artikeln.
Jag tror att det är på prov och då enbart i Stockholm.
Hm Skall man investera i hjärtstartare bör man nog kolla med räddningstjänsten vilken dom rekomenderar (säljer) och även för att kunna utföra livräddning med hjärtstartaren gå deras kurs om hjärtstartaren samt en kurs i hjärt och lungräddning. Vad anbelanger SOS så var jag inte med när det hände så jag kan inte ha åsikter och synpunkter i ärendet.
Gurra
Det är inte räddningstjänsten som kan något om hjärtstartare utan ambulanssjukvården. Räddningstjänsten sprutar vatten och släcker bränder.
JOE
Vill inte komma med pekpinnar men det är på sin plats att informera om att idag larmas räddningstjänsten på många ställen, framförallt i glesbygd men även i tätbebyggda trakter vid sjukvårdslarm i väntan på ambulans (IVPA-enheter). Dessa enheter är specialutbildade och har såväl hjärtstartare som goda kunskaper i akutsjukvård . Många av dessa stationer bedriver också faktiskt utbildning för allmänheten.
Kan här nämna att vissa taxibilar i Stockholm också försetts med hjärtstartare och närmsta bil larmas vid förmodat hjärtstopp.
Visst agerar ambulans och räddningstjänst omedelbart, men om dom inte får en order att rycka så gör dom ju inte det. jobbar själv på ett behandlingshem och där är det inte några problem att rekvirera ambulans, dom kommer på studs. såvida det inte är en ren sjuktransport, men då har vi åtminstone en tid som vi får när vi ringer.Jag är helt övertygad om att alla räddningstjänster, ambulans, brand och poliser aggerar på några sekunder..............
Nej kanske inte det kaj.p då kanske du kan vara så snäll att förklara för oss som "inte vet nada" vad det är vi inte vet
Det är inte räddningstjänsten som kan något om hjärtstartare utan ambulanssjukvården. Räddningstjänsten sprutar vatten och släcker bränder.
JOE