MOGU
HBK Medlem
Hej, har en husbil fiat ducato 2013 med blinkande oljelampa kollat oljestickan ok.
Är i Tyskland och det är 32gr.c i luften.
Vad gör jag?
Mvh mogu
Vad gör jag?
Mvh mogu
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, har en husbil fiat ducato 2013 med blinkande oljelampa kollat oljestickan ok.
Vad gör jag?
Mvh mogu
Helt rätt och den ska sluta blinka efter en stund.Betyder att det servicedags.
Kör med syntetisk olja 10/40 och tempen ca. 30 graderNär byte du olja sist ? Och vilken kvalisort har du ? Också i Tyskland o det har vart tokvarmt!
Ovan byttes förra året.Kör med syntetisk olja 10/40 och tempen ca. 30 grader
Oljan byttes förra året.
Gå in servicemenyn och läs av miltal till service resp. olja, detta är två olika miltal,ofta missas det att nolla båda vid service.Ovan byttes förra året.
Tack för tipsen. Har varit på verkstad och konstaterat att serviceintervallen för oljebyte inte ändrats sen sista servicen. Nu fungerar det igen.Med tanke på värmen som vart i Tyskland och att det är ett år sedan du bytte så kan det vara på sin plats med ett oljebyte nu. Oljan blir ju väldigt vattnig i värmen också. Sen kan det ju vara en trasig oljetryckgivare som spökar. Dock tror jag mer på oljebyte.
Samma här.Vår förra bil fån 2013 blinkande oljelampa beroende på att oljeservicen inte var nollställd.
Det stämmer, fel intervall. Nu allt ok.Gå in servicemenyn och läs av miltal till service resp. olja, detta är två olika miltal,ofta missas det att nolla båda vid service.
Studera instruktionsboken om du inte kommer in dessa menyer.