Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Absolut!Det är viktigt att du tar en växellådsolja som inte är aggressiv mot gula metaller.
Vad smörjer du tappen med?Det är viktigt att du tar en växellådsolja som inte är aggressiv mot gula metaller.
Bytte själv i våras. Är den tungväxlad brukar det hjälpa att smörja tappen in i lådan. Den tappen som regleras av växelspaken
Kollat i instruktionsbok. Där anges 2 olika viskositeter på olja till växellåda.Det är viktigt att du tar en växellådsolja som inte är aggressiv mot gula metaller.
Bytte själv i våras. Är den tungväxlad brukar det hjälpa att smörja tappen in i lådan. Den tappen som regleras av växelspaken
Den som är billigast och lättast att få tag på.Vilken olja ska jag välja?
Nej, inte för din låda. Om så vore fallet hade Fiat rekomenderat en sådan olja.Finns vissa oljor där det står API GL-4+
är då oljan med +bättre?
Tackar för infoDen som är billigast och lättast att få tag på.
Allt lika. välj 75W-85. Oljan är liiite tjockare när den är riktigt varm.
Tjockare olja betyder ofta lägre ljudnivå.
Eftersom bägge viskositeterna är rekomenderade behörver man inte fundera på hur de smörjer.
Nej, inte för din låda. Om så vore fallet hade Fiat rekomenderat en sådan olja.
Söker med ljus och lykta efter växellådsolja 75W-85. Verkar svår att hitta...Den som är billigast och lättast att få tag på.
Eftersom bägge viskositeterna är rekomenderade behörver man inte fundera på hur de smörjer.
Bra tips men den är tyvärr delsyntetisk och min växellåda kräver helsyntet olja
Den här dåBra tips men den är tyvärr delsyntetisk och min växellåda kräver helsyntet olja
Ahhh perfekt. Och fiat olja me...
Var framkommer det?min växellåda kräver helsyntet olja
Det står syntetisk i boken. Se dom vänstra rutorna.Var framkommer det?
Hur skriver dom i instruktionsboken?
Nu har jag hittat en olja 75W-90. Helsyntet. Kan den funka?Den som är billigast och lättast att få tag på.