Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har skickat ett PM till er..Vi tänkte oss ca 550000 som första bil. Idag tittade vi på ahorn canada TE plus vilket verkar prisvärt.
Kan ju bara ge ett generellt tips/exempel på en begagna Nordic. De har själv sålt allt de hade i begagnat i vintras men hittade detta...https://www.blocket.se/annons/sodermanland/mercedes_benz_316_cdi_nordic_625/107954489Hej vi har precis blivit medlemmar och vet inte om det är på rätt plats att fråga om olika märken.
Vi har aldrig kört husbil och tänkte nu börja med detta efter ett liv med jobb som bundit oss..
har tittat på en
Rimor Seal 98 P 2016
eller
Hobby Siesta T65 GE swe-edition 2014
Båda är lågmilare och välvårdade.
Har ni några erfarenheter av dess märken, är vi tacksamma för information.
Hälsningar
Marie Torstensson
Jag var en gång och kollade på en 3.5 ton helintegrerad 2009 åsmodel. Vill inte peka ut handlare och märke.Delar tidigare kommentarer om att först hyra för att komma fram till vilken planlösning man vill ha.
När man sedan skall söka efter en bil, så är ett ABSOLUT MÅSTE att väga bilen för att få fram vad bilen väger.
Den angivna tjänstevikten inkluderar sällan eller aldrig markis, AC på taket, solceller, cykelställ, gasoltuber mm.
Vissa husbilar har enbart några få hundra kilo upp till totalvikten.
Föraren är inräknad med 75 kg. Hustru och barn och all packning tillkommer viktmässigt.
Lycka till!
Verkar ju inte finnas någon annan återförsäljare än den som ligger utmed E6 norr om Varberg....Vi är så förvånade att Ahorn ligger så mycket billigare än andra märken, är det en klasskillnad tror ni?
Någon som har erfarenhet av det märket?
Där är mycket på G inom denna svär i Europa.Har ingen egen erfarenhet av Ahorn,
Men det är nog ingen dålig bil, sen bygger de på Renault-chassi, och det är nog minst lika bra som Fiat, eller t.o.m bättre.
Vet ej hur deras garantier är jämfört med andra, kolla även verkstaden hos säljaren, för där hamnar alla husbilar tids nog.
Alla nya husbilar från Ahorn - Husbil.se
Trafikverkets kontrollplatser, E6 ungefär vid Helsingborg Ö. Både på norr- och södergående. E22 norrgående norr om Gårdsstånga brukar också vara öppen.Hej
ser att många skriver att man ska väga bilen innan köp, vart kan man göra detta?
Ska själv köpa husbil bor utanför Malmö
Sen kan du kontakta bilbesiktning bara för att väga. Har för mig att det är billigtTrafikverkets kontrollplatser, E6 ungefär vid Helsingborg Ö. Både på norr- och södergående. E22 norrgående norr om Gårdsstånga brukar också vara öppen.
Jag har vägt både husvagn och husbil samt mig själv.....på dessa vågar och på lastbilsvågar utmed vägar och alla verkar vara väldigt exakta och välkalibrerade! Om jag som väger 67 kilo klickar av eller på.... brukar de ändra sig 0,065 ton. De tar alltså med 5 kilos intervall!Jag skulle inte väga husbilen på en stor industrivåg som oftast bara väger olastat/lastat tungt fordon där man vill veta lastens vikt (vågsedel) som brukar vara 10-40ton, har själv fått felaktiga vikter på sådan våg med husbilen, jag rekommenderar bilprovningen, eller möjligen vägverkets i fall de är bemannade, då de alltid kalibrerar innan vägning.
Polisen börjar iallafall alltid med att kalibrera vågen innan de påbörjar vägningar, men de visar så klart inte galet däremellan.Jag har vägt både husvagn och husbil samt mig själv.....på dessa vågar och på lastbilsvågar utmed vägar och alla verkar vara väldigt exakta och välkalibrerade! Om jag som väger 67 kilo klickar av eller på.... brukar de ändra sig 0,065 ton. De tar alltså med 5 kilos intervall!