Mita o Stig
HBK Medlem
Sv: Oönskade husbilar i Karlshamn
Hej
Har skickat in till kommunen , hoppas fler gör det
MVh HBK 1105
Hej
Har skickat in till kommunen , hoppas fler gör det
MVh HBK 1105
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Knausen - du har säkert rätt idin uppfattning att det gäller att, tillsammans med andra husbilsorganisationer arbeta för en grundläggande attitydsförändring hos ansvariga i kommunerna.
Att uppmana till diverse bojkott- och protestaktioner och mailbomba de ansvariga riskerar nog att få direkt motsatta effekter än de önskade.
Ett råd som jag också vill ge till andra, av egen erfarenhet efter samtal med ansvariga i Kungsbacka kommun är, att INTE tala negativt om campingar som alternativ för husbilister och att INTE försöka övertala kommunansvarigaoch köpmannaföreningar om att just husbilisterna är en så köpstark kategori jämfört med husvagnsfolket och andra turistkategorier. Vem ska köpa dom argumenten, att vi husbilister vill undvika campingar och deras höga avgifter, hellre vill stå gratis litet här och tömma sin skit på bensinmackar o dyl, MEN som ändå är beredda att spendera pengar som inga andra i affärerna?? Det snacket går nog inte hem!!
Mitt alternativ heter välordnade campingar med ett särskilt, enklare alternativ för husbilar, till väsentligt lägre kostnader än för dom som vill ha campingens fulla service-utbud.
................
Ett råd som jag också vill ge till andra, av egen erfarenhet efter samtal med ansvariga i Kungsbacka kommun är, att INTE tala negativt om campingar .............