• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt skumrask?

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Nytt skumrask?

Längs Istiklal Caddesi i Istanbul finns på kvällarna alla typer av tiggare och skojare. Såg en kväll då några gubbar stod på en mörk sidogata och snackade, sen drog de fram en rullstol i vilken den ena satte sig ner i och en en annan gubbe rulla ut honom på promenadgatan. Killen snabbt ut med handen och såg lidande ut.

Gammalt skumrask har funnits länge. Vi var i Italien för en massa år sedan och i Pisa så gick det en gammal svartklädd, tunn gumma med en plastmugg och tiggde. Hon såg verkligen skröplig ut förutom när man såg hennes ena hand, när hon kliade sig i ansiktet. Det var en ung flickas hand. Hon såg att vi pratade om henne och dröp av snabbt. Sedan dess är jag väldigt skeptisk mot tiggare av alla de slag.

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Nytt skumrask?

Jag kan tala om att för nágra är sedan här i Spanien kom det en zigenarefru till min frus advokatbyro. Och nu en láng historia kort.

Hon hade betalt 1miljon pesetas Ca 55.000Kr för att kunna fá ensamrätten att tigga pá en fin gata. Det blev brák att det var sált 2 st för nära varandra.

Sá här lönsamt är det att tigga Ex. utanför en Domkyrka.

Bara ett tips: skänk alldrig nágot, möjligtvis en smörgás dá kan man se att dom blir arga.

Folk som kommer med papper kartor mm och sätter framför er. Det är oftast för att kunna stjäla mobiler, bilnycklar pengar eller liknande .

Man vill ju inte vara diskriminerande, men kommer det "kända" bedrägare sá svara bara att ni inget vet och ploca ner sakerna i fickorna, dá vet dom att ni vet och letar upp enklare fall.

Toppen