F
F.d. 8036
Guest
Sv: Nytt C1 kort from 2013 och pb2:s laglighet
Det är ju helt klart så att införandet av PB klass 2, som ju gjordes av skattetekniska skäl, har fått sidoeffekter som inte är önskvärda, i alla fall inte ur myndighetens synpunkt.
Och jag vill i alla fall till viss del ge dom rätt.
Faster Anna, som är 97 och inte har framfört någon bil på många år, kan ju i praktiken sätta sig i en 12 meter lång, 7 ton tung Concorde och framföra denna i 120 km på motorvägen mellan Laholm och Halmstad.
Vi kan nog inte vara oeniga i det olämpliga i detta.
Nu har ju en hel massa människor vägt upp eller köpt tunga husbilar och framför dessa med ett B-kort och myndigheten har fått en hård nöt att knäcka hur man ska få stopp på det här för det var helt klart inte meningen med den nya fordonsklassen.
Så ett eller annat kommer ju nog, frågan är bara vad och när.
Jag tog för säkerhets skull ett C-kort för 2 år sedan när jag vägde upp bilen.
Intensivkurs, kostade mig 20.000.
Skipper
Det är ju helt klart så att införandet av PB klass 2, som ju gjordes av skattetekniska skäl, har fått sidoeffekter som inte är önskvärda, i alla fall inte ur myndighetens synpunkt.
Och jag vill i alla fall till viss del ge dom rätt.
Faster Anna, som är 97 och inte har framfört någon bil på många år, kan ju i praktiken sätta sig i en 12 meter lång, 7 ton tung Concorde och framföra denna i 120 km på motorvägen mellan Laholm och Halmstad.
Vi kan nog inte vara oeniga i det olämpliga i detta.
Nu har ju en hel massa människor vägt upp eller köpt tunga husbilar och framför dessa med ett B-kort och myndigheten har fått en hård nöt att knäcka hur man ska få stopp på det här för det var helt klart inte meningen med den nya fordonsklassen.
Så ett eller annat kommer ju nog, frågan är bara vad och när.
Jag tog för säkerhets skull ett C-kort för 2 år sedan när jag vägde upp bilen.
Intensivkurs, kostade mig 20.000.
Skipper