• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyheter på Kistamässan

Status
Stängd för vidare inlägg.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Nyheter på Kistamässan

Morelo. likvärdig en Niesmann MEN till vilket pris,
Nej sitter in bra prisvärd & kvalitets Hb
kanske på en större eller nyare mindre eller en ny.
vi hörs.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Nyheter på Kistamässan

Om jag inte missminner mej så var det 3 st Concorde, 2 stora Liners och en "mindre" för under 1,5. För oss var mässan lagom stor och väl värd besöket, visst saknades vissa märken men ändå helt tillräckligt för att ett antal timmar behövs om man verkligen tar sej tid att titta på det som finns. Så lite folk som Vidhem tycker tyckte inte vi (torsdag eftermiddag). Sen måste du ha missat grillen hos Chauson helt och hållet Vidhem, håller med Esbjörn, en riktigt fiffig lösning. Sen hittade vi ett antal bilar med utdragbara trådbackar inne i bilen, både för kläder och köksdelen, för oss mycket fiffiga lösningar som man inte behövde gå ut i kalsongerna efter...

Även kul att se de olika plåtisarna (tex Pössl och LaStrada), fanns minst6 olika fabrikat på plåtisar på plats. Som ni vid det här laget förstår tyckte vi om mässan och vi var en av de 14 bilarna som nämnts att var på parkeringen, funkade jätte bra, nära till mässan och en liten promenad till Kista gallerian på kvällen.

För dom som vill ha Concorde o liknande fanns förutom dem både Carthago och Morelo på plats med flera bilar. Vad man tycker om mässan beror väl på vilken inställning när man går in på mässan med, tycker man allt är skit utom ett märke, varför överhuvudtaget gå på en mässa (verkar i mitt huvud som slöseri med både pengar och tid) räcker ju att åka till den försäljaren och allt annat är ju ändå pest och pina (om man inte njuter av att gnälla). PS, Nordic var på plats med flera bilar, men dom missade tydligen Vidhem...

Nu har jag varit elak så det räcker för ett bra tag men med de kommentarer som varit kan jag inte varit tyst...

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Kistamässan

Efter att ha gått några varv på Kistamässan så tycker jag att priserna på "vanliga" husbilar har stigit (bortsett från mässpriser) över vad som är normala prisökningar.
Satt i helgen vid datorn och av en slump kom jag in på ett av Englands sörsta och äldsta företag i branchen, dom har byggt husvagnar och husbilar i 50 år.
Där kan man köpa en liten husbil 595 lång. Utrustad med toa/dusch och kök längst bak.
Spis med 4 brännare, ugn/grill, sep micro. " bäddbara längsgående soffor med löstagbart bord, som engelsmän vill ha det!
Alltihop byggt på MB chassi, 2,1 liter 160 hk med 7 växlad automat.
Backkamera, markis, alufälgar, ac m.m.
Pris 58 tusen pund............ mycket bil för pengarna!
Undrar vad den skulle kosta här i Sverige!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen