Sv: Nyheter på Kistamässan
Om jag inte missminner mej så var det 3 st Concorde, 2 stora Liners och en "mindre" för under 1,5. För oss var mässan lagom stor och väl värd besöket, visst saknades vissa märken men ändå helt tillräckligt för att ett antal timmar behövs om man verkligen tar sej tid att titta på det som finns. Så lite folk som Vidhem tycker tyckte inte vi (torsdag eftermiddag). Sen måste du ha missat grillen hos Chauson helt och hållet Vidhem, håller med Esbjörn, en riktigt fiffig lösning. Sen hittade vi ett antal bilar med utdragbara trådbackar inne i bilen, både för kläder och köksdelen, för oss mycket fiffiga lösningar som man inte behövde gå ut i kalsongerna efter...
Även kul att se de olika plåtisarna (tex Pössl och LaStrada), fanns minst6 olika fabrikat på plåtisar på plats. Som ni vid det här laget förstår tyckte vi om mässan och vi var en av de 14 bilarna som nämnts att var på parkeringen, funkade jätte bra, nära till mässan och en liten promenad till Kista gallerian på kvällen.
För dom som vill ha Concorde o liknande fanns förutom dem både Carthago och Morelo på plats med flera bilar. Vad man tycker om mässan beror väl på vilken inställning när man går in på mässan med, tycker man allt är skit utom ett märke, varför överhuvudtaget gå på en mässa (verkar i mitt huvud som slöseri med både pengar och tid) räcker ju att åka till den försäljaren och allt annat är ju ändå pest och pina (om man inte njuter av att gnälla). PS, Nordic var på plats med flera bilar, men dom missade tydligen Vidhem...
Nu har jag varit elak så det räcker för ett bra tag men med de kommentarer som varit kan jag inte varit tyst...