• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyheter på Kistamässan

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Nyheter på Kistamässan

Hej
Kommer därifrån ,NEJ jag såg inga nyheter,om man bortser från ett "vintehus"(förtält) till husvagnar,annars inget nytt.
Däremot mycket PLASTDETALJER i många Husbilar.
/Vidhem

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

oki tänkte åka dit på lördag hade hoppats på någon ny modell att kolla på. Trodde Concorde och Carthago hade några nya modeller.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Om deras HB var NY vet jag inte men priset var något över 3,200000 Kr
För vårandel var det första å sista gången vi besöker denna mässa.
Men det finns säkert de som har en annan uppfattning,vår reperesentant i HBK
hade tid att gå runt och kolla i husbilar.
Det var välding lite besökare
Men lycka till.
/Vidhem

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Jag tycker det brukar vara rätt trevligt!
Lagom stort, man hinner kolla på allt och även sånt man inte har minsta möjlighet att köpa! Lite det som är vitsen med en mässa för min del, ska jag kolla på nåt jag tänker köpa så kan jag åka till en firma. Jag tycker nog att det som hunnit komma i nyhetsväg brukar vara representerat. Sen träffar man ju alltid lite folk man känner också! :)

F

F.d. 29841

Guest

Hej LasseG
det av ju inte problem att komma in och ut ur HB:arna eftersom det inte var så många där.
Jag kan bara tala för mig ,du kanske har en annan uppfattning.Skriv och berätta efter besöket.
/Vidhem
PS: Ser att du har en Rimor,i deras monter fanns det en HB utan synlig bädd,
fick hissa ner den från taket.Ds

Senast redigerad av en moderator:
H

Husbilgolf

Guest

Har ni sett på La Strada? Första gång utställd i Sverige!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Jag tycker det brukar vara rätt trevligt!
Lagom stort, man hinner kolla på allt och även sånt man inte har minsta möjlighet att köpa! Lite det som är vitsen med en mässa för min del, ska jag kolla på nåt jag tänker köpa så kan jag åka till en firma. Jag tycker nog att det som hunnit komma i nyhetsväg brukar vara representerat. Sen träffar man ju alltid lite folk man känner också! :)

Tycker du har helt rätt, lagom stor mässa, luft mellan bilarna. La Strada visade att man kan bygga små bilar i med bra lösningar så visst fanns det nyheter om man inte bara tittade i nordic montern :D
...provsatte sofforna i Nordic bilarna... satt rak i ryggen som ett järnspett... Adrias super sonic tog mässpriset i mina ögon.

Bosse

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Hej LasseG
det av ju inte problem att komma in och ut ur HB:arna eftersom det inte var så många där.
Jag kan bara tala för mig ,du kanske har en annan uppfattning.Skriv och berätta efter besöket.
/Vidhem
PS: Ser att du har en Rimor,i deras monter fanns det en HB utan synlig bädd,
fick hissa ner den från taket.Ds

Ja, alla behöver så klart inte tycka lika! :)
Återkommer med mina intryck när vi har varit där!

F

F.d. 29841

Guest

Hej YY
Jag har inte stora krav på HB:ar,
Vet inte hur du satt inte i en Nordic, själv satt jag inte i någon av dom.

Hobby hade en på plast luckor på utsidan,+ allaplast invändigt, det var för mig en nyhet
att det finns så mycket skit.
/Vidhem

F

F.d. 5323

Guest

Hej
Om deras HB var NY vet jag inte men priset var något över 3,200000 Kr
För vårandel var det första å sista gången vi besöker denna mässa.
Men det finns säkert de som har en annan uppfattning,vår reperesentant i HBK
hade tid att gå runt och kolla i husbilar.
Det var välding lite besökare
Men lycka till.
/Vidhem

Är det Lika dåligt i år Också?!! :wideeyed: trodde de hade breddat utbudet i år efter all kritik förra året då de flesta märken saknades, ingen idé att kasta bort dieselpengar på att åka ner dit då!:(

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Vore bra att kunna köpa två timmars biljetter, då hinner man äta också;)
Skojar lite, Alla kan väl inte tycka lika. Synn att det fattas så många andra bilar.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Jag grävde en del i La Strada. Bra detaljarbeten och väl genomtänkta lösningar. Ordentlig isolering i dörrarna.

Hittade en intressant detalj hos Chausson: Utvändig gasansluten grill som fälls in i väggen bakom en lucka. Färdig att använda direkt!

F

F.d. 29841

Guest

Hej Esbjörn
Ja drog du ut Toan(tror det var den luckan bakom) kund du sitta där å grilla.
Eller varför inte som på en HB. bli tvungen att gå ut för att hämta kalsongerna.
Dom hade tagit efter en lösning som har funnits i husvagnar förut,backar som går på skenor ur ett skåp.Men till skillnad på husbilen fans dörren på utsida en perfekt lösning att man måste gå ut, det går väl an på sommaren men inten på vintern.Men den HB går nog inte att använda på vintern.
/Vidhem

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Jag åkte förbi på väg hem från jobbet det stog nog 14st husbilar på parkeringen. Jag åker nog dit i morgon hänger på låset

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Concorde Fanns där

Niesmann tillverkas inte så många, kan då inte vara på alla mässor. ca: 500 handtillverkade bilar om året.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen