• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybliven med husbil

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Nybliven med husbil

Jag säljer inte min gamle Guldvinge den får åka med där bak...

F

F.d. 50080

Guest

Hej
Jodå det är väl så att det är den där Stalama som gått från MC till husbil, det är väl både bekvämlighet kombinerat med ålder, samtidiggt har man gåyy och tittat på husbilar en längre tid, så det var väl bara en tidsfråga. det här kommer att bli riktigt roligt får vi hoppas. vi får hoppas vi träffas på vägen någon gång.
Har vi träffats någon gång på någon MC träff kanske?
NVH
Staffan

1980 köpte jag en XS 750 och den skulle klart ha kåpa som dom stora pojkarna hade. Drömmen var ju en Stalama kåpa men så blev det inte. 2 år senare fastnade jag ett tag i BMW träsket :wink: med några RS både R och K och dom hade ju redan kåpa...
Jag vet inte om vi träffats, jag var ju på alla Älvsjömässorna under 80 talet då jag satt i SMC:s riksstyrelse i 7 år och jobbade då i SMC:s monter på mässorna. Kanske vi pratats vid då?
Vi blev med husbil 2004 då vi inte ville trycka ner ungarna i en sidovagn. Numera följer hojarna ofta med på släp. För handen på hjärtat, transportsträckor på MC är ofta inte särskilt kul...
Här i klubben hittar du en del gamla MC rävar, men dom döljer sig bakom användarnamn så dom kan vara svåra att hitta! :)

F

F.d. 55416

Guest

Vi kanske skulle bilda en särskild avdelning för gammla knuttar och spättor-
Som det ser ut så blir det bara fler och fler.
Vi ses snart på vägarna.

Toppen