Gert och Helen
HBK Medlem
Sv: Nybörjare på plåtisar
Är det ingen som har tittat på Hobby Vantana?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En fråga att ställa till handlaren är hur invändig isolering är utformad. I min förra bil var isoleringen mot taket placerad i innertaket vilket medförde att innerluften letade sig upp genom innertaket och kondenserade på den kalla plåten i yttertaket, dvs det fanns ett skilje mellan innertaket och plåten. Så småningom rann det från innertaket och ner genom en armatur och droppade på bordet. Plåten skall givetvis vara isolerad så att den varma luften inte kan kondensera och droppa.
Vi hade tidigare en Knas BoxStar "winteredition" -08. Den var från fabrik utrustad med dieselvärmare, isolerad och uppvärmd gråvattentank och bättre/tjockare isolering......
Vad tror Ni om dom här?? Almän kvalitè,isolering m.m.
Jag är nämligen spekulant på plåtis numera,ock dom här
två tycker jag bra om,men bara Rapido`n har ram-fönster.
360° Ansichten
V68 - Van RAPIDO, Bobiler RAPIDO
Den här ser också bra ut,men dyrare:
https://www.youtube.com/watch?v=VLIouKEpydw
Det tog fem dagar i minusgrader -5 till -20 innan det uppenbarades. Byggplatsen är inte så intressant ritningsunderlaget verkar vara samma allt ser lika ut på Adria plåtis. Så jag tror fortfarande att plåten i taket är oisolerad. Någon som kollat eller sett ritning eller skiss på hur det är uppbyggt.Sin Llving kommer väl från en fabrik i Spanien som Adria köpt har jag förstått.
Själv har jag inga bekymmer när vi övernattar på vintern vid besök av goda vänner.
Leif