• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya rapporter från Santa Pola

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag, det kanske är några som undrar vad vi sysslar med i Santa Pola nu för tiden. Jo här är det fullt upp med att vara pensionär. En jobbig tillvaro må jag säga.

Grisfot1.jpg
Ta t ex grisfotsätandet som begås dagen före julafton av de som är begivna på dessa "läckerheter"??? D v s falangen Pies de cerdo amigos, i detta fall bestående av Lowelowe och Ce-En, då Bonzo som normalt ingår i gruppen hade giltigt förfall att inte närvara.

Grisfot2.jpg
Lowelowe hade ett slitgöra i minst en timme med att förbereda tassarna. Hur det smakade kan undertecknad inte uttala sig om, men dekorationen var fin.

Grisfot3.jpg
Här försöker Ove att fånga något som med lite god vilja kan betraktas som ätbart.

Grisfot4.jpg
Conny högg i med frisk aptit, men klagade på att tassarna hade för små klor. Undrar om han är nagelbitare??

Grisfot5.JPG
Jodå, det mesta gick åt, men det var någon liten godbit kvar, så jag frågade Ove om Ante (hunden) skulle få den? Svaret blev att Ante mår illa av grisfötterna och "dallret". Jag högaktar Ante för hans goda smak, tänk att ha en så klok hund.

Nästa gång skall jag berätta hur vi firade Julafton. Tyvärr är bredbandet inte vad det borde vara så att lägga in och ladda upp bilder tar sin tid så det får bli korta avsnitt.
//W
 
 
 
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

Nu kommer det inte riktigt i kronologisk ordning, men.. ha överseende.
Till Lucia hade man dukat långbord i en av "gatorna"ndär man intog eftermiddagsfika, glögg och div andra nödvändiga tillbehör.

Lucia1.JPG
Ca 50 svenskar infann sig. Förutom fika insamlades det medel till sämre beställda spanjorer, och insamlingen gav nästan 100 €. Dessutom satsades pengar från de som ville vara med i spanska statens lotteri där vinsterna är mångmiljonbelopp. Vi vann...........ingenting, nada! Trots 14 lotter.

Lucia2.JPG
Det var gemytligt, och här ses våra bordsgrannar Elisabeth & Lennart (blog:Husbilen Ellen).

Jul1.JPG
Julafton firades som tidigare år vid piscinan (poolområdet), och folk strömmade till för em trevlig kväll.

Jul4.JPG
Var och en fick ta med sig vad man ville av fasta (mat) och flytande (dreck) varor, allt för en trevlig samvaro.

Jul5.JPG
Här ses Sir MacLain, Lady MacLain och Grand Old Lady MacLain inmundiga jullunchen. Att de gjorde avsteg från LCHF-dieten må dem vara förlåtet denna dag. (Fuskare där!)

Jul6.JPG
Tomtar i olika versioner fanns det.

Jul8.JPG
Illåsen som var på tillfälligt besök på Bahia verkade trivas.

Jul10.JPG
Det var inte endast Homo Sapiens som hade trevligt. Även hundarna trivdes. Här ses Rossi försöka koppla ett nacksving på Ante.

Jul9.JPG
Sedan började julklappsleken. Här ses de åtråvärda paketen innan giriga händer roffar åt sig.

Jul11.JPG
Den som slog en sexa fick ta ett paket. Detta slag var osis.

Jul12.JPG
Ibland kunde man gama åt sig en del godbitar, men var de åtråvärda så försvann de snabbt som blixten när någon slagit en sexa.

Jul13.JPG
När allt lugnat ner sig vad det tid för eftertanke. Här ses Inger och Gunilla sammanfatta dagens övningar.

Vi hörs.
//W
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

I går uppenbarade sig ett säreget ekipage på camping Bahia.

P1010767(1).JPG

En jordbrukstraktor med något som med bra fantasi kan kallas husvagn på släp.
Det var en tysk som kört ända hit med den. Det måste tagit sin rimliga tid.
OBS skorstenen. Undrar om den är till en vedkamin????

P1010769(1).JPG

Traktorn var från 1940! Och det lät som den var en-cylindrig.

P1010772(1).JPG

Släpet verkade vara någon typ av surplus militärvagn.
När han ställt upp ekipaget drog han ut en stor motocrossmaskin ur "sovrummet".
:)
//W
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

Hej där
Vi lämnade Bahia Camping i Santa Pola i veckan för att testa Playa Mazarron i Bolnuevo, det känns i dag som ett riktigt ned byte.

- Här är det inte så välordnat som på Bahia.
- Ingen trevlig pub på området
- Långt till en större affär, finns en mindre runt hörnet.
- Sand som blåser in över allt när det blåser.
- Bara kall vatten i disken, måste hämta varmt från dusch utrymmen.

+ Nära till bad (hustrun badar var dag)
+ Inga katter som P över allt

OBS
"Detta är vår reflektion, och ingen klassning av platsen"

Men vi kommer att stanna här till mitten av feb innan vi drar vidare.
Vi måste testa olika platser.

Lasse
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

Förstår inte er inställning till Camping Playa de Mazarrón.

+ Mycket välordnat med dans varje fredag. Då är baren öppen och allt är billigt. Desutom flera pubar ett stenkast från campingen.
+Även bingo varje måndag som är gratis och man kan vinna vinflaskor.
+Paellafester med tillbehör som är gratis.
+fest med grillade sardiner med sangria som är gratis.
+ Trevlig personal.
+Cykelavstånd till både Mrakadona och Lidl mm.
+Eftersom vi är 50 meter från strande så får man räkna med sand.
+Varmt diskvatten på flera sanitetsbyggnader. Även vatten och avlopp på tomten. Vi diskar i husbilen.
+Trevlig stenlagd strandpromenad utanför staketet.
+För dem som önskar gymnastik så finns det onsdagar och fredagar.

Vad kan man mer önska?

Det är ju tur att inte alla vill bo på Camping Playa de Mazarrón då bleve det trångt här.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

Är baren öppen endast fredagar! Jag var på väg att skriva lite mer här men så besinnade jag mig!

Den lilla affären bredvid campingen i Mazzaron är utsökt! Ljusår från ICA och Konsum i Sverige!

Jappe

PS! Hälsa Nizze!
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Nya rapporter från Santa Pola

Hej där
Vi lämnade Bahia Camping i Santa Pola i veckan för att testa Playa Mazarron i Bolnuevo, det känns i dag som ett riktigt ned byte. .................................
Hej! När vi gjorde samma förflyttning år 2010 i februari som ni så fick vi samma uppfattning som ni, men vi stannade bara 1 dygn vi gillade inte stället alls. Frank
 
Toppen