• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya Husbilstidningen

F

F.d. 25017

Guest
Sv: Nya Husbilstidningen

Jag kommer nog inte att köpa denna tidning om det inte kommer mer reportage om intressanta saker att göra med sin husbil, t ex intressanta platser att åka till, olika tillbehör och renoveringar som man kan göra, tips om ställplatser mm. En sådan tidning finns redan, fast för båtägare som heter Praktiskt Båtägande som är mycket bra.

En intressant artikel handlade om HRF (Husvagnsbranschens Riksförbund). Där sades det att HRF tillsammans med SCR (Sveriges Camping och Stugföretagares Riksorganisation) skulle bilda en arbetsgrupp för att lobba för att kommuner ska upplåta ställplatser. Att HRF verkar för det är OK tycker jag, men att SCR helt plötsligt blivit intresserade och förmodligen vill vara med och driva dessa känns något oroande.

/Tommy L

F

F.d. 3581

Guest

Tommy L, både oroande och motsägelsefullt...

Ovanligt att en branschorganisation skulle börja motarbeta sina egna medlemmars intressen...

Kom att tänka på den slitna klyschan ; här ligger nog en hund begraven...

ds

F

F.d. 3088

Guest

Om jag inte misstar mig så avslutades artikeln om den äldre bilen med pris på bilen och vilken firma som var säljare,? var det ett reportage eller en gratisannons??:confused:

gurra

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Jag får naturligtvis också ansluta mig och Tacka för tidningen.

Vem jag ska tacka är lite av en gåta för mig, men får väl rikta mitt Tack till vår medlem Stefan Janeld som också är Chefredaktör och ansvarig utgivare för tidningen.

Jag är inte någon storkonsument av husbilstidningar men jag ler när jag tittar på testerna och framförallt "Faktarutorna" och jämför med tyska tidningar. Vilken skillnad i information!

Det är kanske fel att jämföra med andra tidningar som har större resurser, men med dem som referens kan jag inte låta bli...

Papperskvalitén är riktigt bra. Bilderna ännu bättre. De är fantastiska!
Jag får nästan känslan att jag håller i ett reklamblad och förstår att man skickar ut den gratis.
Hur den hamnade i min brevlåda kan jag bara spekulera om...

/Knausen

F

F.d. 29759

Guest

Verkar som om en hel del medlemmar fått denna gratistidning redan. En from undran är om den kommer att distribueras till övriga / samtliga medlemmar och när. Eller kan någon ha haft kommentarer kring hur man kan lämna ut ett medlemsregister ?

F

F.d. 9230

Guest

Hej!
Någon snäll person hade i ett inlägg nedan skrivit mailadressen till Stefan (ansvarig för tidningen).
janeld.media@telia.com
Jag mailade också honom och fick ett mycket trevligt svar där han skriver att något falerat med postgången och att han postar en tidning till mig i morgon. Så maila honom så skickar han säkert en tidning

Toppen