• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya husbilsägare!

F

F.d. 25366

Guest
Hej alla HB ägare!

Nu har även vi (min man o jag) skaffat husbil efter över 15 år som stuginnehavare, orkade inte med både stuga, hus, 4 utflugna barn o 3 barnbarn så vi gjorde oss av med barnen......NÄ, SKOJA BARA. Vi gjorde oss av med stugan så klart!

Vår lilla, lilla pärla är en Fiat Ducato "Joint".....(vi är inga langare) av årsmodell 2004. Vi har inte tagit hem den än eftersom vi ska på en minisemester till Helsingfors i morgon och tar då finlandsfärjan över, det blir enklast så!

Men vad vi längtar!!!! Ångrar nästan att vi bokat en kryssning, men vi bokade innan vi ens visste att vi ville ha en husbil!!!

Vi pratar, äter, andas husbil så våra barn håller på att bli tokiga på oss, hahaha!

Nästan varje dag har vi farit runt och handlat diverse saker till HB:N men en sak vet jag inte, vad för kastruller och stekpannor klarar av en gasolspis utan att de blir fula????? Vill helst ej ha en gjutjärnsstekpanna då den är så himla tung!

HB:n är liten o gullig men tänkte att det var enklast att börja i liten skala och om vi tycker om HB livet så får vi utöka till en större variant.

Hälsningar från Tova & Vesa (vi är 46 o 51 år)

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Nya husbilsägare!

Grattis och välkomna i gänget!
På tal om stekpanna så använder jag en vanlig, tunn teflonpanna.

F

F.d. 25366

Guest

Tack för välkomnandet!

Trodde att färgen på utsidan av teflonpannan inte klarade av gaslågan, men toppen om den gör det, den är ju både lätt och "fettsnål"!!

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Vi , nej min ,fru använder vanliga rostfria kastruller, och teflonstekp,men det mesta steker vi på grillen ,ett tips kan vara att skaffa ett litet gasolkök att använda ute så slipper man stekos inne, Lycka till med husbilslivet!!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej ville bara önska er välkomna in i husbils gemenskapen här i HBK. Vi hoppas verkligen att ni ska trivas lika bra som vi. Har fått höra samma som er av barnen "detta eviga prat om husbilen" men vi förstår dom för mycket av vårt prat kretsar ju om husbilen. Antingen planerar vi nästa resa och pratar om det eller så har vi just kommit hem från en resa och berättar om den.
Hoppas vi ses nån gång på vägarna, kör försiktigt och njut av friheten.
MVH Gunilla (& Rolf)

F

F.d. 25366

Guest

Tack för välkomnandet KuMaNi och tack för tipset lars o margareta!

Kom på att vi har ett gasolkök i garaget som vi inte använt på åratal.... Ska nog knuffa in gubben i garaget så han får gräva fram den! :yes:

LasseLarsson

HBK Medlem (P)
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024

Även jag vill hälsa er välkommna. Roligt med folk som kan skriva med glimten i ögat.

F

F.d. 12812

Guest

Välkommen i klubben, vi är också nya husbilsägare sen april i år och vi tycker det är så skoj!
Till veckan åker vi med våra två hundar på en liten semester till Gotland. Det känns verkligen som semester när man är ute med husbilen. Inga gräsmattor som skall klippas, inget hus som behöver städas, bara vaaaara.

F

F.d. 25366

Guest

Tack Rolf & Gunilla!

Hahaha, nu har barnen inget att säga till om mer då den sista flyttade ut för 2 veckor sedan.

Tror att vi kommer att trivas ypperligt ute på vägarna då vi tycker om att köra bil och se oss omkring!

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Grattis..
Vi köpte husbil i höstas och har oxå bara pratat, tittat på den, handlat till den, fixat i den... Men det är ju halva nöjet...
Vi har testat våran en helg och den var kanon.
Snart får man åka ut på lång semester...

Mvh Noynoy

F

F.d. 25366

Guest

Oj, nu hinner jag knappt med och tacka alla... så TACK, TACK, TACK och åter TACK alla!

Såg att det fanns en "tack knapp" men den verkar inge rolig!

F

F.d. 25366

Guest

Välkomna ni med hälsingedam, ni är ju också färska medlemmar!

Vår första tur med HB;n blir till Oslo hade vi tänkt, och vi åker så fort vi fått bilen och packat den.

Måste nog skriva en lista tror jag så man inte glömmer hälften. Egentligen är vi inget för att planera, vi brukar åka lite på måfå och hittills har det blivit bra och inget har vi glömt heller de gånger man rest med 4 barn!!

Hur var er första tur med bilen, glömde ni nåt?

casso.o.carina

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
4076
Medlemskap
2025

:yes:Helt fantastiskt att det är fler o fler som upptäcker HB-livet.
ett tips! provcampa en tur i näheten av nåt ställe där ni kan köpa prylar som man skulle haft med,
men kolla att det även finns en container för allt som man tagit med i onödan.he he.
jag tror att det inte finns en standardpackning utan man lär sig att leva utan vissa
grejor.
TREVLIG SOMMAR
till alla läsare
vi drar neråt varmare breddgrader med våran Adria om 2 1/2 vecka.

F

F.d. 25366

Guest

Du/ni har nog rätt casso o carina! Ullared gillar jag (gillar shopping) så parkeringen där blir nog bra och så kan man gå in och handla det man glömt, hihi!

F

F.d. 15549

Guest

Välkommna till :mh2:-klubben.

detta är ett jättebra forum när man är ny i husbilslivet och inte vet så mycket hur allt fungerar för fel och problem dyker alltid upp.
vi är nu inne på vår andra husbil och detta har vi inte ångrat.

Mirre

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
757
Medlemskap
2025

Vi vill också välkomna er in i gänget. Vår första husbil fick gå under namnet "Frida" för det är fri dag då vi använder husbilen. Nu inne på vår andra husbil och vi tycker det är toppen att bara köra och stanna där det passar. :)

Andiamo

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4180
Medlemskap
2025

Grattis till er husbil ni kommer att få många roliga och händelsrika turer. Vi gjorde som er för tio år sedan pratde hål i huvudet på barnen som blev något trötta på oss. Vi började oxå med en mindere bil efter hand hittar man ju nya bra saker som man önskar och vips nu är vi inne på tredje bil och helnöjda. Det är med husbil som allt annant boende man får bo in sig så ger det sig med tiden vad man behöver. Hoppas vi ses på vägen. För tips på turer både korta som långa kan ni gärna kika in på vår hemsida där vi dokumenterat våra resor under åren. www.andiamo.se / Gun-Britt

F

F.d. 53014

Guest

Hej!

Lycka till med husbilslivet. Våra vuxna barn tyckte också att vi bara pratade husbil, men vänta bara, för rätt som det är så har intresset också blivit deras och bilen vill gärna lånas då och då och naturligtvis går det bra tycker vi.

Kerstin

• Gilla
Reaktioner: SoT
Toppen