Sv: Nya höjda dieselpriser
Hej Flat Mates!
Som jag skrev till dom som bestämmer i Stockholm när det begav sej, där är andra kommuner som är intresserade av mina pengar, det gäller även Göteborg i framtiden då slipper man att sitta i alla köer, avgiften vid Svinesund , dessa j--la bompengar innan & i Oslo. Där finns andra vägar!!!!!!
Vad jag förstår så får man en angenäm tur med att köra runt dessa avgifter för att komma norr ut i Norge när man kommer söder ifrån.
MEN som vanligt är man säkert ensammen för där finns för många även nu med för mycket pengar ELLER. ( där var jag snäll)
Mvh.
Hej Flat Mates!
Som jag skrev till dom som bestämmer i Stockholm när det begav sej, där är andra kommuner som är intresserade av mina pengar, det gäller även Göteborg i framtiden då slipper man att sitta i alla köer, avgiften vid Svinesund , dessa j--la bompengar innan & i Oslo. Där finns andra vägar!!!!!!
Vad jag förstår så får man en angenäm tur med att köra runt dessa avgifter för att komma norr ut i Norge när man kommer söder ifrån.
MEN som vanligt är man säkert ensammen för där finns för många även nu med för mycket pengar ELLER. ( där var jag snäll)
Mvh.
Ja visst, Bengt, du anar inte hur rätt du har! I teorin! Verkligheten är, som jag brukar säga för att citera et av Olof Palmes bevingade ord, det stora problemet.
I dagens DN och i radions P1 berättades om hur de stora länderna i världen, bl a USA, och oljeländerna subventionerar drivmedelspriserna och i stort sett ger f-n i allt vad miljöfrågor och CO2-utsläpp heter. Sverige liksom de flesta europeiska länder beskattar inte flygtrafiken och inte heller den yrkesmässiga fiskeindustrin. Den sistnämnda kan låta sina medlemmar, de stora fiskefartygen, köra långa sträckor runt våra kuster och till andra länder för att ta upp maximalt av det som är möjligt. Trots de snabbt minskande bestånden av fisk! Ett av många bottennapp! kallades fenomenet av reportrarna.
"Vi i Sverige är bäst i klassen" och det är väl bra i och för sig, men de riktigt stora bovarna i de riktigt stora länderna verkar inte riktigt delta i samma problematik som vi.
Hur fiskeindustrin och flyget kan få fortsätta att ha denna skattebefrielse på drivmedel är för mig en gåta samtidigt som man klämmer åt den lilla människan så hårt.
Men visst, Bengt, visst ska vi minska vår bilkörning och åka kommunalt, åtminstone ni andra! Jag stannar hemma, säljer husbilen och röstar på . . . . . . ja, vad tusan då?!?
Förresten blir nog den allmänna rösträtten snart avskaffad!