Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Eka i Sogndalstrand
Är detta en bild du ljusjusterat till 3 olika bilder med olika ljus och sedan använt?
Men några fotografin som visar verkligheten är det ju knappast då färgerna är helt onaturliga.
Jag vet inte vad jag ska säga om HDR och fotografering.
Bilderna i den här tråden skulle jag klassa som konstverk och rätt vackra. Men några fotografin som visar verkligheten är det ju knappast då färgerna är helt onaturliga.
Det påminner lite om när färg-TVn var ny och folk drog på färgen så att allt rött såg självlysande ut.
HDR är väl från början tänkt att avbilda ett motiv som är delvis för mörkt/ljust för en kamera så att det mer liknar vad faktiskt ögat ser?
Jag vet inte vad jag ska säga om HDR och fotografering.
Bilderna i den här tråden skulle jag klassa som konstverk och rätt vackra. Men några fotografin som visar verkligheten är det ju knappast då färgerna är helt onaturliga.
Det påminner lite om när färg-TVn var ny och folk drog på färgen så att allt rött såg självlysande ut.
HDR är väl från början tänkt att avbilda ett motiv som är delvis för mörkt/ljust för en kamera så att det mer liknar vad faktiskt ögat ser?
Knarre!
Vilket häftigt brohus, stämmer exakt med huset i den där härliga Clintanfilmen som jag glömt namnet på.
Är lite böjd att hålla med Michael Webb när det gäller HDR.
Många är lite för "dragglada" i reglagen.
När jag använder HDR i jobbet försöker jag återskapa ögats omfång i så stor utsträckning som möjligt.
Gjorde ett antal interiörer i somras för en kund som såg att bilden var annorlunda men kunde inte riktigt sätta fingret på hur.
Det gav ett par uppdrag till för samma kund utan att knysta om HDR, så visst är det en bra teknik.