• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya C1 körkort

Starliner

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2025
Sv: Nya C1 körkort

C1 kommer också i Sverige i och med införandet av tredje körkortsdirektivet 2013. Finns långtgående planer på att ordna en träff för de som är intresserade av gå utbildning för att pröva för den nya behörigheten.

Är det Husbilsklubben som har planer på detta? När och var är det i så fall tänkta att ske?

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej!

Tanken var att om du egentligen inte har behov av att köra tung lastbil eller långtradare och att du istället kunde nedgradera behörigheten till C1 för att att eventuellt slippa krånglet och kostnaderna med läkarundersökningar och hanteringen runt det.

Men om det blir som Knut skriver att det är samma krav som C, så finns ju inte någon anledning att byta.
tack nu förstår jag hur du menade.
2179:music-icon:

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej alla
Nu har vi en liten fest, Anita har haft körövningar Måndag, Onsdag samt i dag (Fredag) sen körde hon upp och nu är vi två som har C1 körkort :)
Hon har varit sååå nervös hela denna vecka men nu det klart. Vi är i Jyväskylä jag skall på en lantbruks utsällning i morgon på Söndag skall jag "tvinga " Anita att provköra vår nya bil ( hon läser inte här)
Ha de paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Gratulerer med C1 kørkortet! Hvor lang giltighet har det? Jeg fornyet mitt nettopp og innen EØS området har det nå en giltighet på 5 år, tidligere var det 10 år.

Hej
Nu var jag och hämtade körkortet giltighetstiden är till år 2028 = då är jag 70 år, det är samma giltighetstid på allt motorcykel, bil, lastbil max 7500 kg och släpvagns kopination över 3500 kg
Ha de paffw

Toppen