• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya bedrägeriförsök

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Nya bedrägeriförsök

Till och med boendet kan man anonymt numera:

(hemlighuset)

F

F.d. 25267

Guest

Har man hemnumret i mobilen kan man lika gärna ha fasta telefonen kvar. Då ringer det ju på den istället. Det finns bara ett sätt att slippa skiten och då får man ta nackdelarna. Men byta nummer behöver ni bara göra en enda gång och sedan bestämmer ni själva vilka som får / kan ringa. Klaga inte på alla som ringer. Gör något åt det istället

Per

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29944

Guest

Hej! Jag svarade att jag inga problem har pga att jag arbetar på Microsoft Sweden, och why dont you call from swedish support? Klick, luren på :):twitcy:

F

F.d. 53358

Guest

Gör som vår granne på alla hemlga nummer svarar han" Hej du har kommit till rädda barnens dropin telefon tack för ditt bidrag på 100kr,ha en bra dag."
Mycket bra, ska göra det nästa gång. Tack för tipset.
Uno

F

F.d. 53081

Guest

Jag får samtal varje dag från dessa. Ganska tröttsamt. Jag har svarat alla varianter. "Har ingen windows dator", "ringer polisen", "go to hell" osv, men dom fortsätter ändå.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Någon av operatörerna måste väl ha bra täckning där ni bor. Värt att kolla

Per

Tyvärr så är det lika dåligt från alla leverantörer. Vi bor bara 5 km från en tätort, nära en större väg, men ändå lika illa.

Tittar man på täckningskartor har vi bra täckning och det går ju att ringa om man står ute i ett hörn av trädgården:yes:

/Håkan

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Ta bort telefonnumret från hitta.se och gula sidorna eller gör som jag - fimpa den fasta telefonen permanent och spara flera tusen om året på köpet. Skaffa mobiltelefoner med oregade nummer. Bredband kan man ha ändå och villalarmet går på gsm. Jag tröttnade på alla idioter som ringde om allt möjligt skit. Det slipper jag helt nu. Fantastikt skönt. Skulle det mot förmodan ringa ett hemligt nummer svarar jag inte. Enkelt och effektivt

Titta på dessa två länkar så ser du hur bra det är. http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/555174

F

F.d. 25267

Guest

Ta bort telefonnumret från hitta.se och gula sidorna eller gör som jag - fimpa den fasta telefonen permanent och spara flera tusen om året på köpet. Skaffa mobiltelefoner med oregade nummer. Bredband kan man ha ändå och villalarmet går på gsm. Jag tröttnade på alla idioter som ringde om allt möjligt skit. Det slipper jag helt nu. Fantastikt skönt. Skulle det mot förmodan ringa ett hemligt nummer svarar jag inte. Enkelt och effektivt

Titta på dessa två länkar så ser du hur bra det är. http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/555174

Nu var det inte villalarm tråden handlar om - eller hur? Det mesta går att störa ut idag och det är ingen hemlighet. Kan bara inte fatta att om man har så mycket störande samtal på hemtelefonen som en del har - varför i helv...te gör man inget åt det då? Det är ju så enkelt. Det ena förslaget dummare än det andra om vad man ska svara eller tuta i luren ??? Livet går faktiskt vidare även utan fast telefon - tro det eller ej

F

F.d. 25267

Guest

Tyvärr så är det lika dåligt från alla leverantörer. Vi bor bara 5 km från en tätort, nära en större väg, men ändå lika illa.

Tittar man på täckningskartor har vi bra täckning och det går ju att ringa om man står ute i ett hörn av trädgården:yes:

/Håkan

Ok. Undantag finns givetvis. Det kanske blir fler antenner och bättre täckning framöver

Per

F

F.d. 53078

Guest

Oönskade samtal varje dag blir klassade som telefonterror.
Om man kan vet jag inte, men tekniskt sett skulle din leverantör kunna spärra desa telefonsamtalen. Det kanske till och med fins att köpa en aparat som bara släpper igenom önskade samtal. Tekniken finns, hör med Televerket eller vad det nu heter i dag.

F

F.d. 52918

Guest

Har också fått 2-3 samtal pr dag,i omkr 3 veckor från engelsktalande personer,ett med "okänt" telenr,ett nr 000866619850,när man söker på Eniro,hänvisar till ett telefonförsäljare bolag.
Nu har jag tröttnat,tog fram hårtorken,och sätter på högsta nivå rätt in i luren,,,nr 000866619850 har slutat ringa,,,,,,,,,men att man skall ta till så barnsliga metoder för att bli av dessa ständigt återkommande samtal,känns riktigt förnedrande.
Vänligen Ingrid

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029

Hej alla som besväras av div olika säljare, annat löst klientel.

Till Mobilen kan du skaffa en gratis app som heter: Truecaller (blå).:yes:

Du bestämmer själv om inkommande samtal ska köras som spam eller ej.

Har inte själv inte fast telefoni sedan ca 2 år.
Det har funnit Nix till fasta nätet o de var gratis då.
Googla på det, så får du/ni kanske svar.
Ha det jättebra utan dessa dj... säljare m.fler.
Ulla

Nevisen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025

Nix-registret för hemtelefon finns fortfarande, jag är med där. Var annat år får man förfrågan om man vill förlänga nix med 2 år till och det är kostnadsfritt att vara med där. Har rätt få säljare som ringer, endast företag där jag redan är kund (dom har fortfarande rätt att ringa en). Förutom då de "snälla människorna på Microsoft" som gjorde sig besvär några gånger.....

F

F.d. 52943

Guest

Vi är registrerade hos Rix, men det bryr sig "Microsofts Technical Department" inte om.
Idag ringde dom ytterligare 2 ggr. Det blir nog 20 - 30 samtal nu (minst). Vi svarar på svenska och dom lägger på.

Vi har ett paket där telefonin ingår tillsammans med tv och bredband (fiber). Vårt fasta nr är det som hela bekantskapskretsen använder, så vi släpper det ogärna. Vi får väl leva med det - har redan börjat vänja oss vid den rutinen.
:twitcy:

Toppen