• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny klädsel

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Nu har jag påbörjat arbetet med att klä om i våran husbil. Det var lättare än jag trodde.
Här är bilder före och ett litet provsmak på soffan , den ska få knappar oxå.
Vad tycks?
 

Bilagor

  • Inredning framåt.jpg
    Inredning framåt.jpg
    69,1 KB · Visningar: 71
  • Inredning bakåt.jpg
    Inredning bakåt.jpg
    65,7 KB · Visningar: 51
  • Soffan ny.jpg
    Soffan ny.jpg
    53,3 KB · Visningar: 65

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Ny klädsel

Snyggt, bra jobbat,

Min fru klädde om i våran förra husbil, blev otroligt snyggt, för övrigt exakt samma planlösning som ni har,
Lycka till med resten,
Lennart
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Ny klädsel

Jätte snyggt!!!!!! Förstår inte varför de envisas med att klä sofforna med så brokiga tyger i husbilarna.Bättre att ta sådana tyger till gardiner dem kan man ju byta lättare när man tröttnat. Ännu värre när de klär väggarna med brokiga tyger.Säkert karlar som inreder tyvärr. Jag vill se en bodel där det är en kvinna som stått för allt tänk kan slå vad om att jag köpte husbilen direkt. :yes:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ny klädsel

Då är jag tydligen som män är mest, jag tycker nog att det brokiga tyget är lite ljusare och gladare. :)
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Ny klädsel

Jamen det tar du ju till gardinerna och lättar upp på det viset.Då kan du ha Blommigt, rutigt,prickit eller vad du vill och när du tröttnat så byter du bara. Bra va?? Mycke jobbigare att klä om dynorna när man lessnar på tyget.Sen piffar man med några snygga kuddar också. Det blir mumma , kram Agge :yes:
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Ny klädsel

Jag håller med agge 52, Jätte Snyggt!!! Det ser ut som ni har valt ett liknande tyg som vi har.

I vår husbil hade de förra ägarna låtit klä om dynorna. Det var vi mycket tacksamma för. De sa precis detsamma, valet av tyg var mycket konstigt. Fruktansvärt mönstrat och alla färger tillsammans i en soppa.

Inredningen ska väl utstråla lite lugn och inte vara något som man retar sig på
 

Bilagor

  • 2. Matrummet.JPG
    2. Matrummet.JPG
    2,7 MB · Visningar: 31

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Ny klädsel

Jag håller med agge 52, Jätte Snyggt!!! Det ser ut som ni har valt ett liknande tyg som vi har.

I vår husbil hade de förra ägarna låtit klä om dynorna. Det var vi mycket tacksamma för. De sa precis detsamma, valet av tyg var mycket konstigt. Fruktansvärt mönstrat och alla färger tillsammans i en soppa.

Inredningen ska väl utstråla lite lugn och inte vara något som man retar sig på


Vad fin er bil är..kan vår bli lika fin så finns det hopp för våran. Mvh Noynoy :spinny:
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Ny klädsel

Nu har jag 4 dynor klara. Vilket jobb detta är.. Sprätta, klippa, sy ihop, passa med dynan, få dragkedjan att passa och sen ska allt passa. Man syr och sprättar och syr om.. Och då ska de nya knapparna i. Men utan mannen min hade det inte gått, tur att man är två om detta jobb. Men trägen vinner till slut passar det bra. Tur att det är tid kvar till sommaren.

Det blir jättefint i bilen när alla dynor är klara. Då ska det bli nya gardiner, x-tra hyllor , barskåp och lite annat smått & gott.


 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Ny klädsel

Hej
När vi bytte Hb fick Husbilen styling på köpet, dynor,gardiner och kuddar .
/Vidhem
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Ny klädsel

Va duktig du är,ser ju helt proffsigt ut. Blir jätte snyggt så när du är klar så står det snart en husbil här utanför som oxå vill ha nya dynor sa "hon". Kram Agge. :yes:
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Ny klädsel

SUPER SNYGGT !!!! Vilket fint jobb du gjort. <3<3<3 Nu ser jag fram emot att få se de nya gardinerna när de är klara. :yes:
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Detaljer som jag fixat...

Sidostycken innan, inte fina...
222160_10150193391152521_520782520_6708292_4514083_n.jpg


Sidostycken efter, mycket fina...
228039_10150193391157521_520782520_6708293_6457579_n.jpg
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Ny klädsel

Glömde skriva att sidostyckena blev med tidningsfack oxå...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Ny klädsel

noynoy,

I fall du undrar över mitt kryptiska inlägg så skarvade jag bara KalleiVikens passning till Vidhem.:D
Givetvis med glimten i ögat.
 
Toppen