• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny köp Dethleffs A6880

F

F.d. 17187

Guest
Hej har funderinga att köpa en Dethleffs A6880 03 Dethleffs A6880 Esprit Lyx med 7 sovplatser -03 vill gärna ha tips och råd, kamrem är inte bytt så det blir att fixa på en gång, vi bor i Östersund så jag kommer att använda den även på vintern. i övrigt är det någon som har erfarenhet av denna modell
Mvh Mats
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

Kolla hur mycket du kan lasta när du har packat in det du skall ha med dig risk för överlast
Väg bilen tom så kan du plussa på vikten av allt det andra, bränsle, vatten, mat, cyklar,
tv, mm. mm. Markis, passagerare mm tar ju oxå av lastvikten

Gurra
 

Peter & Marie

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1853
Medlemskap
2024
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

Vi har en -01. Skulle ej vilja vara utan det lilla bordet, perfekt som avställningsbord när man äter.
Saknar däremot lite mera yta runt disk o spis. Bra är att man ej behöver bädda dinetten om man är fyra.
 
F

F.d. 7922

Guest
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

Vi har precis köpt en -04 A6881 med maxichassi vilket innbär att det gick bra att väga upp bilen till 3850 kg. Annars skulle vi endast fått packa 390kg vilket skulle resultera i övervikt med 2 vuxna/2barn och en stor shäfer. Min uppfattning är att det är skiljer sig ganska mycket mellan -03 och -04 värt att kolla upp detta innan du bestämmer dig.

Mvh Semi
 
F

F.d. 17187

Guest
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

Den har tjänstv 3050 skatte v 3500 total v 3500, har det någon betydelse om man har c kort? Mvh Mats
 
F

F.d. 17187

Guest
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

jaha
nu är kontot tom ny köp Knaus ST655MF SUN TRAVELLER Mycket välvårdad -04

Alla tycker säkert att jag är en idiot som bor i östersund och köpt denna husbil
och ska även ha den till vinter men den har även isolerad spill tank med varmluft
och 6002 eh pannan, det tips jag såg på sidan med värme slinga som man kan sno kors och tvärs och koppla till invärten var ett bra tips för er som ska vinter campa.

fick vinter däck med fälg.
förstår att ni som har vinter vagnar håller på kabe och nordic men för dessa pengar får man inte mer än en mjölkkärra för dessa pengar

men är man lite teknisk och kan isolera mellan golv och lägga golv värme,handla på byggamax är för övrigt är jag gammal färg och bygghandlare så är problemet = 0

ebeco kabeln för-frost skydd som man kan korsa som man vill utan över hettning
kostar ca för ca 1800kr för ca 8-10 meter
ett tips

mvh Mats ne gammal ny husbilägare
för övrigt tycka jag att denna komunity är super och man kan inte vara ut den, vi hjälps åt :)
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Ny köp Dethleffs A6880

Klar man kan vintercampa med den. Inga problem. :)

Grattis till en gôr fin bil Mats. Tyckte specielt om den gråa klädseln. Sobert! :)

tgshbg.gif
 
Toppen