• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ny husbil

B

Båtis

Guest
Hej!
Nu har vi fått vår nya husbil en Rimor Superbrig 699. Tyvärr är det lite problem med Truman för den tänder inte när värmen sjunker i vagnen. Och vid den här årstiden så vill man ju ha lite värme. :confused: Men vi hoppas att dom kan fixa till den till nästa helg för då drar vi på första långresan till Tyskland, (om man nu ska kalla det för långresa) en test av bilen blir det i alla fall. I övrigt är vi nöjda än så länge.:rolleyes:

Maggan och Ingemar
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: ny husbil

Grattis till den nya bilen.

Det är ofta barnsjukdomar på dem när de levereras men det är bättre det än att sjukdomarna dyker upp när garantin gått ut.

Hoppas att ni skall bli nöjda med pärlan när värmaren blivit fixad och att ni får en fin resa ner till Tyskland.

Lena & Leif
 

Perlena

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2024
Sv: ny husbil

Grattis till nya bilen ! Är själv intresserad av en sådan därför blir det extra intressant att följa fortsättningen på era upplevelser. Vas har du för tjänstevikt på denna bil, totalvikten är väl max 3500kg om jag läst rätt i broschyrer, antal passagerare ?
Mvh Per
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: ny husbil

Batis,

Grattis med den ny husbilen :music-icon: , en till i Husbilsklubben som kor Rimor lite ovanligt i Sverige men harnere (i Belgien) har vi sa det racker. Jag aker sjalv med en Rimor Sailor 745TC 2002 den storsta (langsta 745cm) nagonsin tillverkad i 3.5t klassen, har endast haft den i 2 veckor men ar hel nojd.
Snart far vi borja tanka att starta en Rimor rubriek ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Båtis

Guest
Sv: ny husbil

Vi gick igenom många bilar på Elmia men den här föll vi för även om maken först hade velat ha en med fiat under huven. Nu är det en Ford, vikten tror jag är 2,9 t och 5 pers inkl föraren får åka. I de flesta bilar är det ju bara 4 p som får åka.
Maggan
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: ny husbil

Tror det var ett bra val även om 2,9 ton låter lite. Hur många Fordar ser man som Färdtjänstbilar i Stockholm? Alla! Hur många Fiat? Ingen.. Nu menar jag inte att ni har köpt en färdtjänstbil utan att yrkesåkarna brukar ha näsa för vad som fungerar i längden..
 
B

Båtis

Guest
Sv: ny husbil

Vi har en ford mondeo som personbil ....så varför byta märke? :yes: Och när man läser på den här sidan verkar det ju som om det är en massa problem med fiat och vatten som stannar där det inte ska vara osv.:mad: Nä jag tror vi blir nöjda med den här... :mcride:
 
F

F.d. 12559

Guest
Sv: ny husbil

hoppas ni får ordning på eran bil ,,,, vi har ochså rimor 89tc och har inte haft annat än problem ..samma
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12559

Guest
Sv: ny husbil

glömde skriva att de e en 08a som vi köpte ny i landskrona !!!!!!blivit lovade att laga bilen i ca 6mån men inget hänt ..så vi har inte något gott att såga om dom som håller i de hela....men de e en hyvsat bra bil annars,,kan kommentera sälgaren man får vad man betalar för (500,000)
 
F

F.d. 273

Guest
Sv: ny husbil

Vi har en Rimor Kat 12 P på Ford årsmodell 2007. Kört 2 säsonger, 2200 mil. Enkel 3-säsongsbil - helt problemfri. Små detaljjusteringar t.ex bytt avtappningssäkringen på Truma, en läckande kran i tvättställ och några skruvar bytta mot rostfria. Allt garantifixat snabbt och utan krångel hos GH i Ulricehamn. Mycket nöjda med både bil "i vår prisklass" och service.

// Alf
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: ny husbil

Batis,

Grattis med den ny husbilen :music-icon: , en till i Husbilsklubben som kor Rimor lite ovanligt i Sverige men harnere (i Belgien) har vi sa det racker. Jag aker sjalv med en Rimor Sailor 745TC 2002 den storsta (langsta 745cm) nagonsin tillverkad i 3.5t klassen, har endast haft den i 2 veckor men ar hel nojd.
Snart far vi borja tanka att starta en Rimor rubriek ;)

Får ni med er allt som ni behöver, utan övervikt?
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: ny husbil

Hej
Har också iakktagit de förnäma färdtjänstbilarna som rullar i Sthlm där man sänker ned karossen
på marken vid lastning bakifrån. Många nya Fordar.

Har man haft Fiat så vet man ju att något sämre inte finns.
Mvh
Sven-Eric
 
B

Båtis

Guest
Sv: ny husbil

Husbilar intresserad.

Vad är det du vill veta? Här är en länk du kan titta på när det gäller vikter mm. Och det där med övervikt tror jag många har problem med, särskilt när bilar över 7m ska väga lika mycket som en på 6m. Men en bil som är reggad upp till 3500kg och och är ca 7m kan inte ha så många kilo till last, det har vi märkt... :rolleyes:??!!!
HUSBILSVIKTER - Sidan 3 - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

:mcride:Ingemar o Maggan
 
Toppen