• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny frysbox

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Waeco har kommit med en ny och förbättrad serie kyl- och frysboxar. Bättre isolering och lägre strömförbrukning trots att de nu kan kyla ner till -22*C (mot tidigare -18).

Någon som vet var en Waeco CoolFreeze CFX går köpa till bra pris? Jag har sökt hos några tyska handlare på nätet utan framgång. Den gamla modellen (CF) finns exempelvis fortfarande hos Campingshop Wagner, men den nya finner jag inte.

aake
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Ny frysbox

Intressant jag ska köpa en frys till bilen
Vi får väl spana om vi hittar nån
Waeco brukar vara bra grejor
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ny frysbox

Specifikationerna verkar vara ungefär desamma som för de gamla modellerna från Waeco, i vilket fall samma strömförbrukning (45W) och man får nog räkna med att kompressorn måste gå nära på kontinuerligt för att hålla frystemperatur (-18*C). Från Campingshop Wagner som jag refererade till ovan köper du den gamla Waeco 50L till lägre pris än detta.
De nya modellerna har precis presenterats på båtmässa METS: BYM Product and Industry News

Sannolikt värt att vänta på. Eftersom de nya boxarna både anges vara mer energisnåla och kunna hålla lägre temp så förmodar jag att de inte behöver gå kontinuerligt om man nöjer sig med en frystemp på -18.

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ny frysbox

Idag har jag talat med en säljare på Campingshop Wagner och denne berättar att man inom ett par veckor kommer att ha de nya modellerna Waeco CoolFreeze CFX till försäljning och då skall de gå finna på deras hemsida (se tidigare inlägg)

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ny frysbox

Nu finns den nya Waeco Coolfreeze CFX i lager, men när jag försöker beställa så visar det sig att Campingshop Wagner endast säljer till Tyskland och Österrike. Det hade säljaren kunnat berätta när jag ringde för ett par veckor sedan!

Någon som har tips om något bra ställe att köpa från?

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ny frysbox

Den nya frysboxen nu installerad och provkörd. För strömförsörjningen har jag låtit komplettera det i garaget befintliga 12V-uttaget med ett 220V uttag, vilket inte är kopplat över invertern. Genom att ha båda kablarna, alltså både 220V och 12V, anslutna så kommer denna box att automatiskt välja 220V när yttre strömförsörjning är ansluten och växla över till 12V drift när nätanslutningen kopplas bort.

CoolFreeze CFX 50 känns mycket stabil, men den kraftigare isoleringen gör att den är ett par kg tyngre än föregångaren.

aake
 
F

F.d. 27801

Guest
Sv: Ny frysbox

Kikar man nu verkar frakten till sverige var 240 euro!!??

Ser jag så galet?
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Ny frysbox

Du borde gå till Specsavers !
Vet inte vad du har tittat på men det låter inte rimligt, såvida det inte är något stort otympligt och/eller övernattenfrakt.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Ny frysbox

Du borde gå till Specsavers !
Vet inte vad du har tittat på men det låter inte rimligt, såvida det inte är något stort otympligt och/eller övernattenfrakt.

Otrevligt svar till någon som gör sitt första inlägg och är intresserad av att få ett vettiga synpunkter!

Vad jag ser så kostar det 240euro, men jag har inte heller varit hos Specsavers. Finns säkert andra handlare som har bättre priser på frakten.
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Ny frysbox

Åja, du får nog ta det med lite glimt i ögat.
240 Euro för en frysbox låter mycket dyrt men som sagt man måste nog veta vad det är. Många gånger kan man också beställa frakt från Sverige för hämtning i i det land man ämnar handla från.
Ja, det var min syn på saken :spinny:
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Ny frysbox

Kikar man nu verkar frakten till sverige var 240 euro!!??

Ser jag så galet?

Marianne,
när man tittar på den frys du valt /CoolFreeze CDF-18/ hos HITMASTER får man totalsumma 299EUR för boxen
och fraktkostnad till Sverige 0EUR.
Jag skulle nog fortsätta med beställningen tills något annat sägs. Ser också att dom har 2st kvar.
Du kan ju också kolla med Båttillbehörsbutiker t.ex Hjertmans, det kanske inte blir alltför dyrt.
 
F

F.d. 27801

Guest
Sv: Ny frysbox

Tack för bra svar! Helt rätt att bara fortsätta tills slutsumman visas och se :)
Tack Jonas!
 
F

F.d. 27801

Guest
Sv: Ny frysbox

Fast jag börjar grunna på Waeco cfx 35... någon som vet om den är bra?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ny frysbox

aake har en litt større CFX50, og om du leser hele denne tråden finner du noe mer om denne.
 
Toppen