• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny fas i livet

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ny fas i livet

Vackra ord Vingen3, men du och din fru tillhör ju faktiskt de pensionärer (?) som hindrar ungdomarna från att komma in i arbetslivet i och med att ni fortfarande arbetar för att ge lite ekonomisk guldkant på livet.

Det finns alltså en motsägelse i vad du skriver om att lämna plats för arbetslösa ungdomar! :D

Jappe

Ja så kan man se det, nu är det så att frugan hade tänkt sig bli pensionär på heltid vid 65 år, men hennes personalchef ville att hon forsatte ett par år till och accepterade halvtid.

När det gäller mig som är 67 år och fullpensionär, alltså inte ständigt full, utan uppbärr full pension:) Jag sa upp mig och lämnade en anställning till någon annan. Jag "ockuperar" med andra ord ingen anställning utan får vara reserv när någon är sjuk, Vabbar eller när inte ordinarie anställda räcker till.

Så tror jag att många pensionärer jobbar som nu kan och vill det.

Annat vore det Jappe om jag hållt kvar min anställnng då kunde man se mig som en stoppkloss för yngre att få det jobbet.

T

Teddi

Guest

jag sluta jobba 1991,,finns ingen än idag som tagit över,,konstigt,,:p

F

F.d. 9344

Guest

jag sluta jobba 1991,,finns ingen än idag som tagit över,,konstigt,,:p

För att vara lite elak Teddi vad hade du för "jobb":D

Nä jag vill inte vara elak alls. Men i min branch är faktiskt gamla yrkesvana chaffissar efterfrågade när det gäller "hopp in jobb".
Det kan vara så trivialt att det har gått fel i körplaneringen att en chaufför oförskylt kanske genom trafikhinder sitter 5-10 mil hemmifrån med en Digitalfärskrivare som lyser rött och skriker Överträden körtid. Den chauffören vill inte vid en kontroll på företaget efter ca 2 månader få en bot på 3-5000 SEK så han ringer det seriösa Åkeriet och säger som det är.
Då ringer telefonen här hemma och en Trafikledare frågar om jag möjligen kan tänka mig att lösa av den chauffören.
Så jobbar de som är seriösa i denna så oseriösa branch, med allsköns olika fuskt med F-skattare och annan "människohandel".:mad:

T

Teddi

Guest

jag sålde mitt åkeri vingen,, men köra lastbil kan ju vilken idiot som helst,,:D:D

de va de pedagogiska runtomkring,,det blev ja aldrig av med,,suck-suck,,:p

F

F.d. 9344

Guest

jag sålde mitt åkeri vingen,, men köra lastbil kan ju vilken idiot som helst,,:D:D

de va de pedagogiska runtomkring,,det blev ja aldrig av med,,suck-suck,,:p

Ja jag vet att det fanns och finns Åkare som anser just det, att LB det kan vilken idiot som helst köra. De brukar inte vara kvar i branchen så länge:D

Visst, jag brukar säga att det går att träna en apa att köra en 24 m från punkt A till B. Men att lära apan att backa intill en latbrygga, att framföra detta fordon där det är trångt eller att se till att mångmiljonfordonet och dess last kommer fram och hem oskadda, ja då är det nog säkrare att ha en anställd som inte är idiot eller apa:)

Körde du själv heller hade du "idioter" till det Teddi:rolleyes::)

T

Teddi

Guest

haha,,du e en going vingen:p:p ja hade en dåre när jag blev av med handen 91,,han tömde mitt konto,,sedan köpte han åkeriet,,ett ultimatum,,
har ingen aning om han kört ihjäl sej ännu,,:D:D:D

Toppen